سرپرست پليس فتا گلستان از شناسايي و دستگيري فردي خبر داد كه در شبكه‌هاي اجتماعي اقدام به توهين و تهديد شهروند گرگاني نموده بود. 

به گزارش کناره به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس فتا، سروان وحيد صاحبكاران در تشريح اين خبر اظهار کرد: اخيرا يك فقره مرجوعه قضايي به اين يگان واصل شده كه شهروند گرگاني مدعي بود اشخاصي سبب هتك حيثيت وي در فضاي مجازي شده‌اند و تقاضاي پيگيري موضوع واحقاق حقش را داشت.

وي افزود: پس از اخذ اظهارات و رؤيت مستندات شاكي پرونده و در تحقيقات اوليه كارشناسان اين پليس مشخص شد اشخاصي در شبكه‌هاي اجتماعي اقدام به توهين و تهديد شاكي نموده‌اند، لذا با تكميل تحقيقات فني و اطلاعاتي متهم كه يك خانم گرگاني و از دانشجويان شاكي پرونده بود شناسايي و پس از هماهنگي با مرجع قضايي دستگير شد.

سروان صاحبكاران گفت: در تحقيقات صورت گرفته از متهمه، ضمن اعتراف به بزه ارتكابي، در خصوص انگيزه و علت انجام اين كار اذعان نمود، شاكي استاد بنده بوده كه به علت مشكلاتي كه در دانشگاه باهم ديگر پيدا كرده بوديم براي انتقامجويي اقدام به اين كار کردم.

این مقام انتظامی افزود: با تكميل تحقيقات، متهمه به همراه پرونده مدونه جهت تعيين تكليف قضايي به دادسرا عمومي و انقلاب شهرستان گرگان اعزام گرديد.

سروان صاحبكاران ادامه داد: شهروندان و كاربران عزيز از درج محتويات توهين آميز بر عليه ديگران خودداري نمايند و دقت كنند مطالبي كه در فضاي مجازي منتشر مي‌كنند منطبق با قانون جرايم رايانه‌اي باشد.

اين مقام انتظامي خاطرنشان‌كرد: هتك حيثيت و درج محتويات توهین آمیز بر عليه ديگران جرم است و این موضوع در مواد 16،17 و 18 قانون جرائم رایانه‌ای نيز تصريح ‌شده و مجازات ‌حبس و جزاي نقدي ‌نيز براي متهمان در نظر گرفته شده است ‌كه ‌پلیس فتا به عنوان ضابط قضایی وظیفه رسیدگی و پی جویی اقدامات لازم برای اعاده حيثيت كاربران را بر عهده دارد.

وي در پايان به شهروندان توصيه كرد: در صورت نياز به مشاوره و يا برخورد با موارد مشکوک در فضاي مجازي آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCYBERPOLICE.IR .بخش تماس با ما گزارش نمايند.

/ انتهای پیام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار