مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: بیش از 25 هزار تن تخم مرغ طی 11 ماه گذشته در مرغداری های استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

 به گزارش کناره ، غلامعلی هلاکو امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهارکرد: گلستان دارای شرایط مطلوبی در حوزه تولیدات طیور بویژه تخم مرغ است که افزون بر 30 درصد آن مازاد بر نیاز استان بوده و به دیگر مناطق کشور ارسال می شود.
وی افزود: در چند ماه اخیر مرغداران استان برنامه خوبی در عرضه مستقیم تخم مرغ به صورت داوطلبانه با ایجاد مراکزی اجرا کردند که از اقدامات مهم در عرصه تولید به شمار می رود.

هلاکو؛ بر همکاری هر چه بیشتر شبکه عرضه با تولید در رساندن تخم مرغ با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان تاکید کرد.
وی همچنین با تاکید بر سلامت طیور استان اضافه کرد: مزارع پرورش مرغ گلستان پاک و عاری از آنفلوانزای فوق حاد طیور بوده و برنامه های پیشگیرانه و کنترلی به صورت مستمر در حال اجرا است.
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه شبکه دامپزشکی همکاری خوبی با عرصه تولید دارد، گفت: فعال شدن دبیرخانه آنفلوانزای فوق حاد طیور در استان، اجرای دوره آموزشی برای صاحبان مزارع مرغ تخمگذار و مرغ مادر و برگزاری همایش علمی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور محققان از برنامه های اجرا شده در این بخش است.

وی همچنین از مرغداران، دهیاران و کشاورزان خواست که در صورت مشاهده تلفات غیرمتعارف بیش از 5 درصد در واحدهای طیور صنعتی، بومی و یا حیات وحش به شبکه دامپزشکی استان گزارش کنند.
مدیر امور طیورجهاد کشاورزی گلستان گفت: سن گله های مرغ تخمگذار استان هم اینک در حد مناسبی بوده و در دو ماه آینده با جوانتر شدن گله ها، تولید تخم مرغ در استان افزایش خواهد یافت.
وی همچنین تاکید کرد که تخم مرغ های تولیدی استان دارای کیفیت خوبی بوده و از سلامت لازم برخوردار است.

به گفته وی؛ مدیریت پرورش خوب، تامین نهاده های با کیفیت و نظارت بهداشتی مناسب در مزارع استان شرایط مطلوبی را برای تولید تخم مرغ با کیفیت فراهم کرده است.

تخم مرغ یک منبع غذایی طبیعی از اسیدهای آمینه، چربی، ویتامین ها و املاح ضروری بدن بوده که دارای بالاترین ارزش بیولوژیکی در بین منابع پروتئینی است و با قابلیت هضم بالا، جایگاه خوبی در تامین نیاز غذایی انسان دارد.
طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی گلستان، در این استان 20 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 27 هزار تن وجود دارد و گلستان در این بخش جزو استانهای معین در کشور است.
6204/1648

انتهای پیام /

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار