مدتهاست که اوضاع کج دار و مریز مجتمع مسکونی تحت مدیریت تعاونی مسکن شهرداری کردکوی واقع در جنوب  شهرک افشردی در محافل عمومی و خصوصی سینه به سینه نقل می شود.

به گزارش کناره ، این پروژه با هدف تامین مسکن کارکنان شهرداری در قالب ۸ بلوک ۲۴ واحدی کلنگ زنی و با اتکاء به تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسکن مهر فاز اجرایی آن آغاز شد.بنا بر اظهارات سید محمد حسینی _ مدیر عامل جدید این مجتمع _ مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان برای نصب و استقرار اسکلت فلزی ساختمان ها با محوریت  مدی عامل سابق هزینه شد و در ادامه به دلیل وجود اختلاف در تصمیم گیری ها با مدیر عامل سابق، برخی اعضای هیئت مدیره استعفا دادند و نهایتا در دو مرحله تغییرات، هیئت مدیره و مدیر عامل قبلی از مجموعه جدا شده و تیم جدید عنان امور را به دست گرفت.

بر اساس قانون، مدیر عامل سابق موظف است کلیه #اسناد_درآمد ها،  هزینه ها و صورت حسابها را به صورت مستند، قانونی و مطابق با اصول حسابرسی مالی به مدیر عامل جدید تحویل دهد که متاسفانه این امر به صورت شفاف و قانونمند صورت نگرفته و پس از گذشت ۲ سال از آغاز به کار هیئت مدیره و مدیرعامل جدید و با وجود مراجعات حضوری، واسطه گری و مکاتبات قانونی با نهادهای نظارتی، به دلایل نامعلوم این خواسته محقق نشده است.

در این میان و بنا بر اظهارات ساکنان مجتمع و تایید مدیر عامل جدید و البته بر طبق امارات و شواهد موجود، بخشی از سرمایه تعاونی یعنی همان پول وام مالکان واحدهای مسکونی به صورت کاملا مبهم، صرف ساخت  آلاچیق های اقامتی گردشگری در پارک جنگلی کردکوی شد و مبلغی نیز به دلیل عدم نظارت برای خرید  دوربین مدار بسته در پارک جنگلی هزینه شده است.از سوی دیگر مبالغ هنگفتی ( حدود ۱۵۰ میلیون تومان ) برای تهیه  سنگ راه پله ها به یک پیمانکار واگذار شد که بعد ها نه خبری از سنگ شد و نه پول های بی زبان کارکنان شهرداری به خزانه تعاونی بازگشت که به این تراژدی می توان دفن چند تن  گچ را هم به دلیل سوء مدیریت در زیر خروارها خاک اضافه کرد.

شهرداری کردکوی هم ۲۲ واحد مسکونی را در قبال دریافت  عوارض به تملک خود درآورده است و بنا بر اظهارات مدیر عامل جدید، متعهد شده بود خدماتی نظیر حصار کشی پیرامونی، محوطه سازی و طراحی و اجرای فضای سبز، آسفالت محوطه و حمایت از عملیات اجرایی این پروژه با تامین ماشین آلات انجام دهد که متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی طرفین این امر در حد کمک های  نمایشی باقی مانده است.

با وجود افزایش بدهی ساکنان از وام ۲۰ میلیون تومانی به ۲۵ و سپس وام ۳۰ میلیون تومانی، امروز ساکنان مجتمع مسکونی کارکنان شهرداری در شهرک افشردی کردکوی ، در واحدهایی ساکن شده اند که بی کیفیت ترین ظریف کاری در زمینه  گچ کاری داخلی، فقدان  آسانسور، سنگلاخی بودن فضای محوطه، نبود  راه دسترسی مناسب، بی بهره گی از خدمات عمومی  مناسب، عدم تعبیه  درب ورودی برای بلوک ها،  پنجره های بی کیفیت،  نمای نا مناسب بیرونی و دهها مورد نقص و ایرادات ریز و درشت دیگر در آن موج می زند که البته برخی از مالکان با هزینه های چند ده میلیونی مجبور به آماده سازی واحد مناسب برای اسکان خانواده خود شده اند.

اگر چه بنا بر اسناد و قرائن موجود، هیئت مدیره و مدیرعامل جدید این مجتمع با مدیریت صحیح منابع و شفافیت در عملکرد توانسته است سایه  بحران را از پیکره این پروژه پر سر و صدا دور کند و بیش از ۹۰ خانوار را در آن ساکن نماید اما سوالی که همواره در ذهن ساکنان مجتمع بدون پاسخ مانده این است که چه زمانی قرار است هیئت مدیره و مدیرعامل سابق اقدام به ارائه  اسناد و مستندات کامل هزینه ها و متن  قرار داد با پیمانکاران در زمان تصدی خود نمایند؟

آیا با وجود مکاتبه مدیرعامل و رئیس شورای شهر کردکوی با نهادهای نظارتی، همچنان عده ای به  عدم پاسخگویی اصرار می ورزند؟ آیا می توان امید داشت که از فاز پنهان مجتمع مسکونی کارکنان شهرداری کردکوی در آینده ای نزدیک رونمایی شود؟ در خصوص واگذاری واحدهای متعلق به شهرداری در این مجتمع نیز اسناد مبهم و قابل تاملی در اختیار رسانه ها قرار گرفته است که به زودی منتشر خواهد شد.

اسماعیل البرزی

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار