مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به پرداخت بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزائی در استان، گفت: در ۸ ‌ماه نخست امسال ۴۴۰ فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان فارغ‌التحصیل تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان پرداخت شد.

به گزارش کناره ،  امان‌الله حسین‌پور با اشاره به نقش سازنده دانشجویان در پویایی و بالندگی جامعه اظهار داشت: دانشجویان به‌عنوان نخبگان جامعه، رسالت مهمی در توسعه علمی و تعالی جامعه برعهده ‌دارند.

وی بابیان اینکه یکی از محورهای اصلی خدمات این نهاد حمایت از دانشجویان مددجو است گفت: کمیته امداد استان گلستان با هزار و 95 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در 8 ماهه نخست سال جاری، 740 میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اهمیت رشد و ارتقا وضعیت تحصیلی مددجویان تا رسیدن به مدارج بالای علمی گفت: در سال‌های اخیر رفع موانع تحصیلی با پرداخت حداقل 50 تا 80 درصد شهریه دانشجویان و ایجاد بسترهای مناسب برای ادامه تحصیل دانشجویان مددجو از جمله خدمات کمیته امداد به این قشر از جامعه است.

حسین پور افزود: کمیته امداد به‌منظور ایجاد فرصت شغلی با اولویت اجرای طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان، اقدام به استعدادسنجی، آموزش متناسب با رشته تحصیلی و همچنین پرداخت تسهیلات خودکفایی و اشتغال به دانشجویان مددجو برای ورود به بازار کارکرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان درباره برنامه‌های ویژه این نهاد برای ورود دانشجویان فارغ‌التحصیل به بازار کار گفت: 8 ‌ماهه نخست سال جاری 440 فقره تسهیلات اشتغال به ارزش 6 میلیارد و 538 میلیون تومان به فارغ‌التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اعطاشده است.

وی یادآور شد: سال گذشته 11 میلیارد و 928 میلیون تومان تسهیلات اشتغال به 928 فارغ‌التحصیل مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پرداخت شد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار