فرمانده انتظامی کردکوی گفت: رتبه نخست نزاع و درگیری در استان گلستان متعلق به شهرستان کردکوی است.

 

به گزارش کناره ، علی‎اکبر خرمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، ضمن گرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل مناسب مردم کردکوی با نیروی انتظامی موجب شد در هشت ماهه نخست سال‎جاری امنیت مطلوبی در سطح شهرستان حاکم باشد.

وی با بیان اینکه اولویت نخست ما در شهرستان پیشگیری از سرقت‎ها است، از کاهش 6 درصدی انواع سرقت‎ها در هشت ماهه نخست سال‎جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

فرمانده انتظامی کردکوی از کاهش 73 درصدی سرقت مغازه، کاهش 14 درصدی سرقت منزل و کاهش 49 درصدی سرقت موتورسیکلت در هشت ماهه نخست سال‎جاری در کردکوی خبر داد و اذعان کرد: سرقت‎های مهم در سال‎جاری با کاهش 28 درصدی همراه بوده است.

خرمی با بیان اینکه 82 درصد از سرقت‎ها در شهرستان کردکوی کشف شده است، گفت: 203 نفر از سارقان طی سال‎جاری در کردکوی دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 11 درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه 75 درصد از سرقت‎ها در داخل شهر و 25 درصد از سرقت‎ها در داخل روستاهای شهرستان کردکوی رخ داده است، بیان کرد: در هشت ماهه نخست سال‎جاری 25 درصد از سرقت‎ها مربوط به اماکن خصوصی، 16 درصد از سرقت‎ها مربوط به منزل، 16 درصد مربوط به سایر سرقت‎ها، 14 درصد مربوط به سرقت موتورسیکلت، 9 درصد مربوط به سرقت محتویات داخل خودرو بوده است.

فرمانده انتظامی کردکوی با اشاره به اینکه رتبه نخست نزاع و درگیری در استان گلستان متعلق به شهرستان کردکوی است، اظهار کرد: نوع جمعیت، کاهش صبر وحوصله، مشکلات و معضلات موجود از جمله عواملی هستند که در افزایش نزاع و درگیری در این شهرستان موثر بوده‎اند.

خرمی با بیان اینکه پلیس در حوزه آسیب‎های اجتماعی در آخرین مرحله و در بحث مقابله ایفای نقش می‎کند، تصریح کرد: کاهش آسیب‎های اجتماعی از جمله نزاع و درگیری  در کردکوی نیازمند است همه نهادها و اداراتی که در این حوزه نقش دارند در کنار پلیس نقش‎آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه پلیس برای کاهش آسیب‎های اجتماعی اقدامات فرهنگی و آموزشی لازم را انجام می‎دهد، گفت: امید است در کنار سایر ادارات در راستای پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی گام برداریم و موضوعات نگران‎کننده در سطح شهرستان را کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی کردکوی کشف و مقابله با توزیع‎کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر را یکی از اولویت‎های پلیس برشمرد و  افزود:  134 کیلوگرم  انواع مواد مخدر طی هشت ماه نخست سال‎جاری در کردکوی کشف شد.

خرمی از جمع‎آوری و معرفی بیش از 400 نفر از معتادین به کمپ‎های ترک اعتیاد طی هشت ماهه نخست سال‎جاری خبر داد و یادآور شد: جمع‎آوری معتادین در کردکوی طی سال‎جاری با افزایش 186 درصدی همراه بوده است.

وی گفت: خرد فروشان مواد مخدر برای شهروندان کردکویی نگرانی را ایجاد کرده و عمده فعالیت‎های ما در شهرستان کردکوی مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر است.

فرمانده انتظامی شهرستان کردکوی از کاهش چهار درصدی انواع تصادفات در کردکوی خبر داد و گفت: در مجموع میزان تصادف در شهرستان کردکوی با افزایش 29 درصدی همراه بوده است.

خرمی با بیان اینکه 48 درصد از تصادفات در درون شهر و بیش از 50 درصد در برون شهر رخ داده است، خاطرنشان کرد: تصادفات فوتی و تصادفات جرحی 11 درصد در شهرستان کردکوی رشد داشته است.

وی عدم رعایت حق تقدم، عدم توجه به جلو را از عوامل مهم وقوع تصادفات طی سال‎جاری در کردکوی دانست.

فرمانده انتظامی کردکوی از دستگیری 2 هزار و 211 نفر به دلیل جرایم مختلف طی هشت ماه نخست سال‎جاری خبر داد و بیان کرد: دستگیری مجرمان و متخلفان در سال‎جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 27 درصدی همراه بوده است.

خرمی با بیان اینکه 117 نفر از دستگیرشدگان بانوان بودند، افزود: دستگیری بانوان در سال‎جاری با کاهش 13 درصدی همراه بوده است./منبع:فارس

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار