مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به برپایی موکب شهدای گلستان در مرز مهران، گفت: روزانه 15 هزار زائر حسینی از خدمات این موکب بهره‎مند می‎شوند.

 به گزارش کناره،حجت‎الاسلام سیف‎الله سهرابی امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران، پیشاپیش با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: موکب شهدای گلستان برای دومین سال متوالی در مرز مهران دایر شده است.

وی با بیان اینکه موکب شهدای گلستان در قالب دو گروه فعالیت می‎کند، گفت: گروه نخست پس از حضور 12 روزه بازگشتند و در حال حاضر گروه دوم برای فعالیت در موکب گلستان در منطقه مستقر شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه از موقوفات عام و کمک خیرین برای تهیه آذوقه و وسایل موردنیاز موکب شهدای گلستان استفاده شده است، تصریح کرد: خادمان بقاع متبرکه، برخی از هیئت امناء و اصحاب وقف در موکب گلستان به خدمت‎رسانی به زائران پیاده اربعین حسینی می‎پردازند.

* طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی در گلستان اجرا می‌شود

سهرابی با بیان اینکه موکب اوقاف گلستان در سه مرحله به زائران حسینی خدمت‎رسانی می‎کند، اذعان کرد: در این موکب روزانه به 15 هزار زائر حسینی خدمات ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه علاوه‎بر خدمات‎رسانی غذایی برنامه‎های فرهنگی نیز در موکب گلستان برگزار می‎شود، بیان کرد: اقامه نماز جماعت، برنامه عزاداری و .. از جمله برنامه‎هایی است که کنار موکب برگزار می‎شود، از طرفی حسینیه کنار موکب برای استرحتگاه زائران ترتیب داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: موکب امامزاده یحیی‎بن زید (ع) توسط مردم گنبدکاووس با محوریت امام جمعه این شهرستان در عراق مستقر شده، همچنین موکب امامزاده عبدالله (ع) توسط مردم کلاله با محوریت امام جمعه و مسؤولان این شهرستان در نزدیکی کربلای معلی دایر شده است.

سهرابی از اجرای طرح قدم‎های آسمانی تا امام مهربانی در استان خبر داد و یادآور شد: در راستای این طرح 11 موکب در مسیر راه و در استان خراسان شمالی دایر شده تا از این طریق خدمات‎دهی به زائران پیاده امام رضا (ع) انجام شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار