مدیرکل هواشناسی استان گلستان از کاهش هشت الی 10 درجه‎ای دمای هوا بر اثر نفوذ امواج سامانه ناپایدار طی پنج‎شنبه شب و بامداد جمعه جاری در این استان خبر داد.

 به گزارش کناره ، نوربخش داداشی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس  اظهار کرد: تا فرداشب اواخر وقت پنج‎شنبه جوی ناپایدار بر استان گلستان حاکم می‎شود و با تقویت جریانات گرم جنوبی به طور نسبی دمای هوا افزایش می‎یابد.

وی از کاهش دمای حدود 10 درجه‎ای در استان خبر داد و تصریح کرد: از پنج‎شنبه شب و بامداد جمعه 17 شهریور امواج سامانه ناپایدار در استان نفوذ می‎کند و باعث وزش باد شدید حداکثر سرعت باد در برخی از نقاط به بیش از 80 کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید.

به گفته مدیرکل هواشناسی گلستان؛ شرایط جوی استان با افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و کاهش قابل ملاحظه دما بین هشت الی 10 درجه سلیسیوس هوای خنکی را تجربه خواهد کرد.

داداشی افزود: به سبب وقوع بارش‎های رگباری در نواحی مستعد، آبگرفتگی برخی معابر و یا سیل ناگهانی دور از انتظار نخواهد بود، به  تدریج از بامداد روز شنبه از فعالیت سامانه ناپایدار در استان کاسته خواهد شد.

وی گفت: الگوهای پیش‎یابی هواشناسی و خروج مدل‎های عادی جوی و دریایی نفوذ امواج ناپایدار را از اوقات شب پنج‎شنبه 16 شهریور به سواحل استان گلستان نشان می‎دهد که پیامد آن وزش شدید باد، مواج و طوفانی شدن دریا است.

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به اینکه بیشینه سرعت باد نزدیک ساحل 80 کیلومتر بر ساعت و دور از ساحل بیش از 95 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید، بیان کرد: جهت باد غالب نیز شمال- شمال غربی است، بیشینه ارتفاع موج در سواحل بین 2.5-1.5 متر و در سواحل بین 4-2 متر خواهد رسید.

داداشی با بیان اینکه موج ناپایدار به تناوب تا روز شنبه تداوم خواهد داشت، گفت: با توجه به شرایط فوق باید تمهیدات لازم برای فعالیت صیادان، دریابانان، گردشگران و قایق‎های تفریحی اتخاذ شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار