مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام درشهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش کناره،  ابراهیم کریمی با اعلام این خبر افزود: یازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در سال 96 از تاریخ 13 لغایت 17 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

کریمی گفت: فرهنگ و تاریخ اقوام نقش بسزایی در شکل گیری هویت و ارزش ملی دارد و با برپایی اینگونه جشنواره ها می توان فرهنگ غنی اقوام و ملت ها را به نمایش گذاشت.

او با اشاره به برگزاری  جشنواره در سطح بین المللی افزود: با توجه به حضور اقوام مختلف در استان گلستان نظیر فارس، ترک، ترکمن، کرد، سیستانی، بلوچ، قزاق و تنوع فرهنگی موجود، پیشینه تاریخی بیش از 7000 ساله استان و توانمندی های گردشگری و اکوتوریسمی برگزاری این دوره از جشنواره در سطح بین الملل می تواند بستری بسیار مناسب را برای معرفی پتانسیل های استان فراهم کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در خصوص شکل گیری روند برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام یادآور شد: این جشنواره نخستین بار در سال 1384 برگزار و پس از آن در تقویم مناسبت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نام استان گلستان ثبت و درج شده است.

گفتنی است جشنواره فرهنگ اقوام ایران ‌زمین در محورهای مختلفی همچون معرفی و نمایش آداب و رسوم، آیین ‌های ویژه اقوام، برپایی نمایشگاه صنایع ‌دستی جهت معرفی توانمندی ‌های صنایع دستی اقوام ایران زمین و کشورهای مدعو، برپایی نمایشگاه جاذبه‌ های گردشگری و معرفی شهرها و روستاهای هدف گردشگری، اجرای موسیقی محلی اقوام، اجرای برنامه‌ها و نمایش‌های آیینی اقوام برگزار خواهد شد.

این جشنواره همه ساله در شهریور ماه برگزار شده است فقط در سال گذشته بخاطر برگزاری اجلاسیه بزرگ چهار هزار شهید استان گلستان در دیماه برگزار شد./ گلستان ما

انتهای پیام /

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار