مسئول پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان گفت: در ماه مبارک رمضان شاهد افزايش فعاليت‌هاي خيرخواهانه به نفع ايتام، نيازمندان، زندانيان و غیره هستيم که متاسفانه برخي افراد سودجو با استفاده از اين فرصت در فضاي مجازي اقدام به جمع آوري کمک تحت عناوين ياري به مستمندان می کنند در حاليکه کمک‌هاي جمع آوري شده هيچ گاه به دست نيازمندان نمي رسد.

 به گزارش کناره، سروان صاحبکاران اظهار کرد: با توجه به سهولت ارتباطات متاسفانه در برخی موارد شاهد بهره‌گيري ناآگاهانه كاربران و در نتيجه سوء استفاده سودجویان و فرصت‌طلبان  از غفلت شهروندان هستيم لذا به كاربران توصیه می‌شود ضمن افزایش آگاهی‌های خود نسبت به فضای  مجازي، هر ادعایی را در این فضا باور نكرده و بدانند از ویژگی‌های بارز فضای سایبر اين است كه افراد مي‌توانند هویت‌هاي متعددي اختيار كنند و مخاطبين خود را اغفال کنند.


وی تصریح کرد: مجرمان سايبري در ماه مبارک رمضان با انتشار تصاويري از افراد بي‌خانمان يا کودکان بيمار و بي سرپناه و غیره در شبکه‌هاي اجتماعي تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران روزه دار را تحريک کنند تا بتوانند اقدامات مجرمانه خود را پيش ببرند. حتي در اين خصوص شاهد بارگذاري سايت‌هاي جعلي هستيم که ادعاي فعاليت خيرخواهانه در راستاي رفع مشکلات نيازمندان و ايتام دارند در حاليکه اين امر صحت ندارد.

صاحبکاران گفت: به شهروندان توصيه مي‌شود حتما براي کمک به نيازمندان و ايتام به موسسات شناخته شده و داراي مجوز يا مستقيما به ادارات مربوطه مانند كميته امداد امام خميني(ره)، اداره بهزيستي و غیره مراجعه کنند و فريب پيام ‌ها و سايت‌هاي جعلي را نخورند.

وی بیان کرد: یکی از بهترین راهکارهای مقابله و کنترل چنین‌ ناهنجاری‌هایی کمک‌ نکردن به افراد و گروه‌های این‌چنینی است،چرا که همکاری‌ نکردن با این افراد سودجو استمرار و دوام اقدامات مجرمانه آنان را از بین خواهد برد.

مسئول پلیس فتا استان گلستان در پایان افزود: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی گزارش کنند.
منبع: ایسنا


انتهای پیام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار