بانوی جوان خان ببینی برای حضور در عرصه اقتصادی با جزم کردن عزم خود، فعل خواستن را صرف کرده است و با درآمد 15 میلیونی در سال شریک اقتصادی خانواده اش شده است.

 به گزارش کناره به نقل از گل رامیان، زینب کریم کشته بانوی 34 ساله خان ببینی به واسطه خواهرش که مربی کلاسهای پرورش قارچ در جهاد کمشاورزی شهرستان رامیان بود با این کلاسها آشنا می شود و نسبت به این کار علاقه پیدا می کند و تصمیم بر راه اندازی پرورش قارچ می گیرد.

gharchkan10

وی می گوید: برای اولین بار با 500 کیلو کمپوست این کار را شروع کردیم و بصورت تجربی مواردی را آموختم و چون به صرفه بودنش را دیدم، تصمیم گرفتم که بصورت جداگانه انجام دهم.

کریم کشته می گوید: اقدام به گرفتن مدرک پرورش قارچ کردم و برای اولین بار با 1200 کیلو کمپوست در منزل خودم و در یک سالن، این کار را شروع کردم.

وی ادامه می دهد: به مرور زمان ظرفیت سالنها را به سه سالن گسترش دادم و در حال حاضر مقدار توناژ کمپوست در این سالن ها به 10 تن رسیده است.

به گفته این بانوی جوان، با 200 هزارتومان سرمایه اولیه کار را آغاز کرده است و بعد از گذشت دو سال میزان درآمد سالانه اش به 15 میلیون تومان رسیده است.

وی می گوید: کمپوستها را از اواسط شهریور تا فروردین می ریزیم چون در هوای گرم بخوبی جواب نمی دهد و اولین برداشت 30 تا 35 روز بطول می انجامد و در طول 60 روز سه برداشت داریم.

کریم کشته ادامه می دهد: دانش، تجربه، پشتکار و بازاریابی از عوامل لازم و ضروری برای موفقیت در این کار است چون پرورش قارچ نیاز به رسیدگی زیادی دارد و باکوچکترین کم کاری احتمال ضرر زیاد وجود دارد.

وی می گوید: با گرفتن وام از بسیج سازندگی به فکر توسعه این کار با راه اندازی سالنهای صنعتی هستم.

وی، سفیدی، بسته بودن پشت قارچ، کلفتی ساقه قارچ را از علائم قارچ درجه اول نام می برد و زردی رنگ قارچ، باریکی و ریزی ساقه و بازبودن پشت قارچ را از علائم قارچ درجه دو ذکر می کند.

gharchkan1

gharchkan2

gharchkan3

gharchkan9

gharchkan4

gharchkan5

gharchkan6

gharchkan8

gharchkan12

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار