رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: روز چهارشنبه دومین موج سرد زمستانی سیبری از شمال استان نفوذ می‌کند که پیامد آن ریزش برف، کاهش دما، پدیده یخبندان و دمای زیرصفر درجه خواهد بود.

به گزارش کناره، محمود محمدقلی پور در رابطه با آخرین الگوهای پیش‌یابی در سطح استان گلستان اظهار کرد: با ورود موج اول سرد زمستانی به استان گلستان از روز جمعه شاهد بارش باران و برف در شهرهای استان و مناطق کوهستانی بوده‌ایم.

وی با اشاره به بارش باران روز گذشته در استان گفت: بیشترین میزان بارش روز گذشته مربوط به شهرستان بندرگز و منطقه لیوان شرقی با ۱۳ میلی‌متر گزارش‌شده و در سایر شهرهای استان میزان بارش پنج‌تا ۱۰ میلی‌متری گزارش‌شده است.

محمدقلی پور تصریح کرد: روز گذشته بارش برف از هیچ شهری گزارش نشده است اما ارتفاعات گلستان بارش برف را تجربه کرده‌اند که بیشتریم میزان بارش مربوط به ارتفاعات درازنو با پنج سانتی‌متر بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی گلستان بابیان اینکه روز گذشته یکشنبه شهرهای استان گلستان دمای زیر صفر درجه و نزدیک به صفر درجه را تجربه کردند، افزود: بیشترین کاهش دما مربوط به شهرستان مراوه‌تپه بوده و دمای این شهرستان به منفی سه درجه رسید.

محمدقلی پور از کاهش موقت پدیده بارشی در استان خبر داد و اظهار کرد: روز سه‌شنبه به شکل موقت از میزان ابر در سطح استان کاسته می‌شود اما از بامداد روز چهارشنبه دومین موج سرد زمستانی سیبری از شمال استان نفوذ می‌کند که پیامد آن ریزش برف، کاهش دماو پدیده یخبندان خواهد بود.

وی بابیان اینکه با ورود این موج دمای هوا در تمامی شهرهای استان به صفر و زیر صفر درجه خواهد رسید، گفت: فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه ادامه دارد و طبق نقشه‌های فعلی پیش‌بینی می‌کنیم دمای هوا به منفی هشت درجه در برخی از نقاط استان برسد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی گلستان تاکید کرد: این اطلاعات طبق بررسی آخرین الگوهای پیش یابی بوده و در صورت تغییر الگوهای هواشناسی اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است در حال حاضر دمای شهر گرگان دو درجه سانتی گراد، مراوه تپه با یک درجه سردترین شهر استان و گنبدکاووس با چهار درجه گرمترین شهر استان گزارش شده است./مهر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار