نماینده شهرستان های کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و بندرگز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در بالاترین مرجع قانونگذاری کشور همواره آمادگی حمایت از بیمه شدگان تامین اجتماعی به عنوان بخش بزرگی از جمعیت جامعه را دارند.

به گزارش کناره ، رامین نورقلی پور در دیدار با مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان با تاکید بر تعامل خوب این سازمان با نمایندگان مجلس، همچنین به موضوع همکاری متقابل وزارت بهداشت و بخش درمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این همکاری می تواند با تاثیر مثبت بر روند روبه رشد سطح خدمات درمانی، جهش درخور توجهی به این حرکت بدهد.
وی در ادامه ایجاد درمانگاه در شهر گمیشان که عمده ساکنان آن صیادان و بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند؛ پیگیری و تسریع در آغاز ساخت درمانگاه بندرگز که سال گذشته کلنگ زنی شده است و ارتقاء سطح خدمات درمانگاه های شهرستان های کردکوی و بندرترکمن را خواستار شد.
نوقلی پور اضافه کرد: هم اینک سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی قابل توجهی به بیمه شدگان ارائه می نماید و با عنایت به تجهیزات و مراکز بستری مناسب سازمان در استان ، باید به دنبال راهی باشیم که بتوانیم با جذب گروه های تخصصی پزشکی، این خدمات را افزونتر نماییم و از تمام ظرفیت های موجود در درمان سازمان استفاده نماییم.
وی با اشاره به توریسم درمانی که سالهای متمادی در استان گلستان مطرح بوده و با عنایت به هم مرز بودن با کشورهای آسیای میانه که امکان توسعه این صنعت را فراهم کرده است، اظهار داشت: اجرایی شدن این گردشگری نیازمند انجام پیگیری های لازم از سوی طرفین است.
احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان نیز گزارشی از وضعیت درمان استان و نیز تدابیر و خط مشی های سازمان ارائه کرد و هماهنگی، هم فکری و ارتباط نزدیک با نمایندگان مجلس را فرصتی بی نظیر جهت ارائه خدمت هر چه بیشتر به بیمه شدگان و مولدان اقتصادی جامعه دانست.
دراین جلسه موضوعات متنوعی از جمله توسعه مراکز درمانی سرپایی تامین اجتماعی بویژه در شهرهایی که فاقد این مراکز هستند، مورد بررسی قرار گرفت و به عنوان خواسته مردم از سوی نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی بیان شد.
هم اینک در استان گلستان تعداد ٣٤ هزار و ٥٠٠ نفر بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند که با افراد تحت تکفل خود به حدود ٨٠ هزار نفر می رسند.

** گسترش خدمات تامین اجتماعی عامل سلامت بیشتر جامعه
همچنین نماینده گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: گسترش خدمات کیفی به بیمه شدگان در کنار توسعه کمی آن عامل سلامت بیشتر جامعه و افزایش امید به زندگی است.
نور محمد تربتی نژاد اظهارداشت: بی شک توسعه پایدار و عامل ثبات هر جامعه ای از مسیر تامین اجتماعی می گذرد، بدین جهت در برنامه های کلان کشوری نیز باید به مقوله تامین اجتماعی نگاه ویژه ای وجود داشته باشد.
وی افزود: نمایندگان مجلس نیز با علم به جایگاه و نقش تامین اجتماعی در ساختن آینده ای روشن برای جامعه برای تصویب طرح هایی در راستای اهداف این سازمان تلاش می کنند تا خدمت رسانی به بیمه شدگان تسریع و تسهیل شود.
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان نیز گفت: خدمت به جامعه کارگری در دو بخش بیمه ای و درمانی و تامین نیاز جاری و آینده آنان افتخاری بزرگ برای مجموعه این سازمان است.
محمد حیدری نژاد افزود: هزینه های این سازمان تنها از محل وصول حق بیمه است و این می رساند که هر گونه کاهش وصولی ها و یا افزایش هزینه های تحمیلی اجباری برنامه های کمی و کیفی و در نتیجه انجام تعهدات آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی اعلام کرد: هزینه ماهیانه سازمان تامین اجتماعی جهت انجام تعهدات خود بیش از هزینه یارانه نقدی دولت به مردم است.
حیدری نژاد ادامه داد: هزینه روزانه تامین اجتماعی در استان گلستان 14میلیارد ریال فقط در بخش بیمه ای است و این می طلبد که پایه های درآمد سازمان که همان دریافت حق بیمه از کارفرمایان است، تقویت شود.
وی با تاکید بر لزوم آشنایی بیشتر مسئولان و تصمیم گیرندگان با ساز و کار تامین اجتماعی اظهارکرد: در سال های گذشته طرح هایی در مجلس به تصویب رسید که بار مالی سنگینی را به سازمان تحمیل کرد، درحالی که بر اساس مواد ٢٦ و ٢٩ قانون توسعه، تحمیل هرگونه بار مالی اضافی بر صندوق های بیمه گر ممنوع است.
وی عنوان کرد: امید است که نمایندگان مجلس به طرح هایی که بار مالی اضافی روی دوش سازمان تامین اجتماعی می گذارند رای ندهند ،چرا که افزایش درآمد بر هزینه ها باعث تقویت بیشتر این سازمان شده و سفره بیمه شدگان و بازنشستگان پررنگ تر می گردد.
مدیر کل تامین اجتماعی گلستان با بیان این که مصارف سازمان بیش از منابع آن است، گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز، بسیاری از صنایع و تولیدی ها با مشکلات مالی روبرو شدند و این باعث کاهش شدید وصولی حق بیمه و افزایش هزینه ها شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار