مدیر آموزش و پرورش کردکوی از افتتاح نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور در 12 مهر ماه با حضور مسؤولان کشوری و استانی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش کناره ، وجیه‎الله عسگری  از افتتاح نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور در صبح 12 مهر ماه سال جاری در شهرستان کردکوی خبر داد.

وی گفت: قربانعلی افشانی، مدیر کل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، دکتر علی‎نژاد نماینده سازمان انرژی اتمی ایران، دکتر گودرزی نماینده پژوهشکده پلاسمای سازمان انرژی اتمی ایران، ابوالفضل مازندرانی مدیر اجرایی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور و سازنده دستگاه‎های مولد پلاسما،  استاندار گلستان، مدیران کل و مدیران شهرستانی در مراسم افتتاحیه نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور حضور دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی افزود: در این آزمایشگاه آشنایی با پلاسما و شناخت تمامی دستگاه‎های مولد پلاسما با نوین‎ترین تجهیزات به همراه کلاس‎های آموزشی و کارگاهی برای نخستین بار در کشور و در شهرستان کردکوی انجام می‎شود.

عسگری یادآور شد: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، در راستای عمل به فرامین معظم‎له و تحقق شعار سال و همچنین برای عملیاتی کردن دانش‎آموزان راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه دانش‎آموزی پلاسمای کشور در دستور کار اداره آموزش و پرورش کردکوی قرار گرفت.

*تمام دانش‎آموزان مقطع متوسطه از این آزمایشگاه بهره‎مند می‎شوند

وی تصریح کرد: این آزمایشگاه با 12 دستگاه مدرن و با اعتبار بالغ بر 500 میلیون تومان راه‎اندازی شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کردکوی با بیان اینکه تمام دانش‎آموزان مقطع متوسطه اول و دوم و دبیران رشته علوم تجربی در دروس شیمی، فیزیک و زیست‎شناسی از این آزمایشگاه بهره‎مند می‎شوند، اظهار داشت: امید است با راه‎اندازی نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‎آموزی کشور در کردکوی، این شهرستان در تربیت دانشمندان هسته‎ای پیشگام باشد.

پلاسما در زمینه‎های مختلف دندان‎پزشکی، پزشکی و بیولوژی، صنعت نساجی، صنعت هوا و فضا، صنایع غذایی و بسته‎بندی، صنایع خودروسازی، تولید انرژی و محیط زیست کاربرد دارد.

 

منبع:فارس

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار