حال دیگر وقت آنست که 5 اذر را همانطور که کشور باور کرده و نامش را در تقویم ملی نهاده ، ما هم باور کنیم و به این روز بزرگ ، خالقان بزرگش و بازماندگانش احترام بگذاریم .

 به گزارش کناره به نقل از گلستان ما ، استانها و شهرهای بزرگ بنام های مختلفی مشهور هستند و در سالهای اخیر نیز برای هر شهری نامگذاری هایی متناسب با تاریخ ، فرهنگ ، هویت و جغرافیای آن شهر در نظر گرفته شده است .

در سال 89 کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان 20 شهریور را روز گرگان انتخاب کرد ، روزی که مصادف بود با تغییر نام استرآباد به گرگان توسط رضاخان ، البته نام های دیگری نیز مطرح شد اما خروجی شورای شهر گرگان که با انتقادات فراوان مردم و نخبگان گرگانی از طیف های مختلف مواجه شد ، 20 شهریور بود.

برخی منتقدین ماهیت 20 شهریور را چندان تاثیر گذار در نامگذاری شهر گرگان نمی دانند و برخی دیگر که قرابت نزدیکتری با انقلاب اسلامی دارند 5 آذر سال 57 و قیام خونین مردم گرگان علیه رژیم ستم شاهی را به عنوان روز گرگان پیشنهاد کردند .

اما در طی چند سال گذشته به دلیل همین تردید و عدم وابستگی قلبی بسیاری از ارادتمندان به شهر گرگان ، مراسمات روز گرگان به چند برنامه نمادین و ضعیف خلاصه شده و کارآیی و دستاوردی برای شهر گرگان نداشته و بعضا تناقض هایی را نیز ایجاد کرده بود.

در روزهای اخیر بود که استاندار گلستان در نشست خبری هفته دولت به موضوع انتخاب روز استان اشاره کرد و گفت : قرار است در راستای برگزاری اجلاسیه شهدای گلستان خدمت مقام معظم رهبری برسیم و از ایشان به عنوان پشتوانه معنوی این اجلاسیه استفاده نماییم .

دکتر حسن صادقلو اذعان داشت: برای روز استان چند پیشنهاد داده شده که مشغول بررسی نام های ارائه شده هستیم .

در همین اثنی خبر خوشحال کننده ای روز اخیر قلب استان گلستان یعنی گرگان را خوشحال کرد و آن خبر ثبت روز 5 آذر به عنوان قیام ملی مردم گرگان در تقویم جمهوری اسلامی ایران بود.

امری که در سالهای اخیر بسیاری از دوستداران و خادمان شهر گرگان و خانواده های شهدای 5 آذر به دنبال آن بوده و نامه نگاریهای فراوانی برای این قضیه صورت گرفته بود که نهایتا امسال این کار اجرایی شد.

حال دیگر وقت آنست که 5 اذر را همانطور که کشور باور کرده و نامش را در تقویم ملی نهاده ، ما هم باور کنیم و به این روز بزرگ ، خالقان بزرگش و بازماندگانش احترام بگذاریم .

اینکه در شش ماهه دوم امسال اجلاسیه بزرگ چهار هزار شهید استان که یک المپیاد بزرگ فرهنگی است را در استان شاهد هستیم و از طرفی اوج برنامه های اجلاسیه در آذرماه می باشد ، بنظر می رسد تعلل استاندار و سایر نخبگان و مورخان استان در خصوص نامگذاری 5 آذر بنام روز استان گلستان بیشتر از این جایز نیست .

خداوند متعال همه شرایط را پیش روی هم فراهم آورده و هیچ حجت قانونی ، شرعی ، محلی و علمی برای عدم باور 5 آذر وجود ندارد و بهتر است همه مردم گرگان و استان گلستان یکصدا 5 آذر را فریاد بزنند تا در سالهای بعد به این مناسبت برنامه های بزرگتری مانند دیدار با مقام معظم رهبری صورت بگیرد ، کاری که در اکثر استانها همه ساله در حال انجام است .

دیدگاه‌ها   

+1 #1 گرجی 1395-06-06 08:52
نظر و ارای مردم بهترین انتخاب است و حقیقت تاریخی همان انتخاب ملت میباشد احساسات در کار دخالت ندارد چرا باید چیزی که صحت ندارد جایگزین کنیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار