معاون میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: در فاز نخست موزه روستایی گلستان  200 هکتار از اراضی جنگلی برای این کار اختصاص یافته و در ادامه به 700 هکتار هم می رسد .

 به گزارش کناره،  محمد مهدی برهانی معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما در خصوص موزه روستایی گلستان در قرق گفت: به بهانه انتقال معماری روستایی و آداب و رسوم کهن مردمان آن ، قرار است سازمان میراث فرهنگی ، موزه روستایی گلستان را شکل دهد.

برهانی افزود: این موضوع در نقاط دیگر دنیا از جمله اروپا و اسکاندیناوی مسبوق به سابقه است اما در ایران اولین بار از رشت شروع شد و علت آن هم این بود که بعد از زلزله رودبار و منجیل بناهای ارزشمند روستایی در خطر افتادند و دکتر طالقانی از اساتید این حوزه با این تفکر این ایده را خلق کرد.

وی با اشاره به اینکه موزه روستایی استان گلستان در سال 93 کلید خورد تصریح کرد: پارک جنگلی قرق به دلیل نزدیکی در جاده اصلی برای جذب گردشگران و نزدیکی به گرگان مرکز استان گلستان به عنوان مکان این موزه جانمایی شد.

معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان خاطرنشان ساخت : در فاز نخست این موزه 200 هکتار از اراضی جنگلی برای این کار اختصاص یافته و در ادامه به 700 هکتار هم می رسد .

برهانی اضافه کرد: در این طرح می خواهیم انواع مسکن ، فرهنگ و بناهای روستایی را جمع کنیم و آن را در معرض نمایش بگذاریم و در این راستا تاکنون بناهایی از روستاهای بالاجاده ، قلندرایش و جفاکنده در اختیار این سازمان قرار گرفته است .

وی گفت: برخی خانواده ها بناها را رایگان در اختیار میراث فرهنگی می گذارند و برخی نیز توسط سازمان میراث فرهنگی با خریداری تملک می شود و بنظر می رسد طی 10 سال این موزه روستایی گلستان به بهره برداری برسد البته بعد از چند سال بخش هایی از این موزه افتتاح خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار