متصدی ارتباط با رسانه های واحد روابط عمومی سپاه نینوا استان گلستان برنامه استقبال، تشییع و تدفین پیکر شش تن از شهدای گمنام را در این استان اعلام کرد.

به گزارش کناره، علی خالقی گفت: اجساد شش تن از شهدای هشت سال دفاع مقدس همزمان با ایام سوگواری شهادت رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) در استان گلستان تشییع خواهد شد.
وی اظهار کرد: مراسم استقبال اولیه از کاروان این شهدا در روز پنج شنبه هفتم مرداد ماه ساعت 19 از پلیس راه نوکنده شهرستان بندرگز به سمت یادمان شهدای غواص نوکنده برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: پس آن پیکر سه نفر از این شهداء به شهرستان گرگان منتقل خواهد شد و مراسم استقبال ساعت 20 در میدان شهید قندهاری (ترمینال) به سمت امامزاده عبدالله (ع) انجام و همزمان با برپایی نماز مغرب و عشاء مراسم وداع نیز برگزار خواهد شد.
خالقی گفت: همچنین تشییع شهدای گمنام بعد از نماز جمعه آینده از مصلی وحدت به سمت میدان شهداء برگزار خواهد شد که پیکر دو شهید جهت تدفین به شهرستان کلاله و پیکر سه شهید دیگر به شهرستان بندرترکمن منتقل می شود.
وی افزود: پیکر یک شهید باقی مانده نیز در محوطه سپاه نینوا استان گلستان به خاک سپرده می شود.
وی در خصوص برنامه های تشییع و استقبال در شهرستان های کلاله و بندرترکمن گفت: مراسم استقبال از شهدا بندرترکمن در ساعت 19 عصر جمعه از مقابل سپاه این شهرستان تا مسجد جامع برگزار خواهد شد و مراسم وداع همان شب همزمان با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع برگزار می شود و روز شنبه در سالروز شهادت امام صادق (ع) پیکر این شهدا از مقابل شهرداری به سمت محل دفن واقع در مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشییع خواهد شد.
وی در خصوص شهدای شهرستان کلاله گفت: مراسم استقبال در روز جمعه از ساعت 19 از فلکه الغدیر به سمت مصلی نماز جمعه کلاله و همزمان مراسم وداع همان شب در مصلی امیر المومنین (ع) این شهرستان برگزار می شود.
به گفته خالقی در روز شنبه 9 مرداد ماه نیز پیکر مطهر این عزیزان از مصلی نماز جمعه اهل سنت شهر فراغی به سمت میدان بسیج تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.
استان گلستان پیش از این میزبان یکصد و سیزده شهید گمنام بوده است.

 

منبع:ایرنا

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار