پرورش دهنده مرغ هاي محلي گفت: مهمترين اصل در پرورش مرغ هاي محلي جا و مكان مناسب است كه در اكثر خانه هاي گميشان اين امكان وجود دارد.

 به گزارش کناره به نقل از ساحل گميشان، جميل هيوه چي با پرورش مرغ و خروس محلي در حياط منزل پدري اولين فعاليت اقتصادي خود را تجربه مي كند و به قول خودش به صورت خانوادگي اقتصاد مقاومتي را عملي مي كنند.

گفتگويي دوستانه با اين جوان تحصيل كرده شهر داشتيم كه در ذيل آورده شده است:

لطفا خودتان را بيشتر معرفي كنيد؟

جميل هيوه چي هستم متولد 1369 داراي مدرك مهندسي صنايع كه از سال 91 كار پرورش مرغ و خروس محلي به صورت جدي شروع كردم.

hyvagy06

انگيزه شما از شروع اين كار چه بود؟

 انگيزه اصلي من توليد گوشت و تخم مرغ به صورت كاملا سالم و ارگانيک براي مصرف خانواده بود كه با پيشرفت كار علاوه بر تامين مايحتاج خانه به سوددهي هم رسيديم.

 آيا پرورش مرغ محلي مي تواند به عنوان يك شغل در گميشان مورد توجه مردم قرار بگيرد؟

 به تعداد مرغ ها و سرمايه و مكاني كه در اختيار داريد بستگي دارد ولي به طور معمول و با تعداد كمتر اگر هم يك شغل محسوب نشود حتما يك كمك خرج عالي براي خانواده ها خواهد بود.

hyvagy04

پدرجميل هيوهچي كه در كنار ديگر اعضا خانواده به پسرش در كار پرورش مرغ ها كمك مي كند

چطور و با چه مقدار سرمايه كار را شروع كرديد؟

پرورش مرغ و خروس با تعداد محدود از قديم در حياط منزل ما انجام مي شد، ولي سال 91 به پيشنهاد و راهنمايي يكي از دوستانم كه كار توليد دستگاه جوجه كشي داشت يك دستگاه جوجه كشي دست ساز ساختم و كار پرورش مرغ محلي با تعداد بيشتري شروع كردم.

از سختيهاي اين كار برامون بگيد؟

اوايل كه تازه دستگاه رو خريداري كردم كار تامين جوجه براي دستگاه و آمار كم جوجه درآوري دستگاه به دليل نداشتن مهارت كافي و مشكلات فني و... كار كمي سخت بود ولي خيلي زود فن آوري را ياد گرفتم و تمام تخم مرغ هاي دستگاه جوجه كشي را خودمان توليد مي كرديم و مازاد هم داشتيم كه از محل فروش آنها به درآمد زايي مطلوب هم رسيديم .

هيوه چي در ادامه گفت: با شروع خدمت سربازي كار را كنار گزاشتم ولي خانواده، پدر، و مادر و برادرم كه كار را در كنار من ياد گرفته بودند ادامه دادند و در حال حاضر خانوادگي با كمك هم كار پرورش مرغ و خروس محلي را اداره مي كنيم و از كارمان راضي هستيم به قولي خانوادگي عملا اقتصاد مقاومتي را تجربه مي كنيم .

حرف آخر؟

مهمترين اصل در كار پرورش مرغ و خروس داشتن جا و مكان مناسب است كه در شهرستان گميشان و همه روستا ها اين امكان در اغلب خانه ها وجود دارد.

توصيه مي كنم به كار پرورش طيور در حياط منزل جدي فكر كنند اين كار علاوه بر تامين مرغ و تخم مرغ سالم و تازه و ارگانيك يك منبع خوب براي كمك خرج زندگي است كه بايد خانواده ها آنرا جدي بگيرند و از فرصت داشتن خانه هاي حياط دار نهايت بهره را ببرند.

hyvagy01

hyvagy02

hyvagy03

hyvagy05

hyvagy07

hyvagy08

hyvagy09

hyvagy12

hyvagy13

hyvagy11

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار