فرمانده سپاه نینوا استان گلستان از ایجاد یک‎ هزار و 300 واحد اقتصاد مقاومتی با اشتغالزایی 3 هزار و 500 نفر با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد تومان در استان خبر داد.

 به گزارش کناره،  سردار رحمت‎الله صادقی بعدازظهر امروز در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: برنامه‎های اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد بومی در روستاها با همکاری فعالان اقتصادی و مسئولان دستگاه‎های اجرایی تحقق می‎یابد.

وی با اشاره به مهمترین عرصه‎های اقتصاد مقاومتی در استان تصریح کرد: عرصه‎های پرورش مرغ بومی محلی، پرورش ماهی، پرورش قارچ، پرورش زنبورعسل، دام سبک و سنگین، پرورش شترمرغ، کاشت گیاهان دارویی و داربست کردن باغات از جمله طرح‎های اقتصاد مقاومتی است.

* قطبی کردن تولیدات به تفکیک شهرستان‎ها انجام شده است

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در خصوص زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی شمالی استان افزود: برای اجرای این مهم منتظر دریافت طرح از دستگاه مربوطه هستیم و اقدامات اجرایی و عملیاتی با قرارگاه خاتم‎الانبیاء محقق می‎شود.

صادقی گفت: برای تکمیل زیرساخت‎ها و پروژه سایت 4 هزار هکتاری میگو بالغ بر 30 الی 35 جلسه گذاشته شد اما خروجی لازم به دست نیامد ظرفیت سپاه برای 4 هزار هکتار سایت میگو برنامه‎ریزی و هدفگذاری شد برنامه‎ها و ظرفیت‎های مطالعاتی آماده است و باید تکلیف ما در این راستا مشخص شود.

وی با اشاره به صنایع تکمیلی و تکمیل زنجیره تولید و قطبی کردن تولیدات بیان کرد: قطب‎ها به تفکیک شهرستان‎ها مطالعه شده است.

* واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‎فعال در گلستان عارضه‎یابی شود

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: فرسایشی بودن صدور مجوزها و اختلال در تولید پایدار واحدهای متوسط و کوچک، استفاده حداکثری از ظرفیت فیزیکی و انسانی در سطح روستاها و ایجاد ساز و کار لازم در راه‎اندازی ادامه تولید لازم است که حداکثر همکاری لازم صورت بگیرد.

صادقی با اشاره به استفاده از اعتبارات استانی برای اجرای پروژه‎های مذکور اظهار کرد: دبیرخانه اقتصاد مقاومتی باید برش‎های استانی را رصد کند تا این برش‎ها منطبق بر عرصه‎های سپاه باشد تا از دوباره‎کاری پرهیز شود.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‎های مطالعاتی و پشتیبانی باید منطبق با یکدیگر باشد، ابراز کرد: منابع و مطالعات باید همپوشانی داشته باشند تا اثربخشی لازم صورت بگیرد.

صادقی همچنین بر لزوم عارضه‎یابی واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‎فعال در استان گلستان تاکید کرد./ فارس

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار