شما خواهران، حجاب خودتان را حفظ کنید و این را بدانید: زنی که حجاب ندارد شوهرش غیرت ندارد.

 به گزارش کناره، شهید علیرضا الوندی در 20 فروردین ماه سال 51 در روستای تاریخی سرکلاته خرابشهر از توابع شهرستان کردکوی استان گلستان دیده به جهان گشود.

علیرضا الوندی در تاریخ 10 اردیبهشت ماه 65 در حالی که 14 سال بیشتر سن نداشت در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وصیتنامه دانش آموز شهید علیرضا الوندی:

خدایا درود و رحمت فرست بر محمد رسول الله (ص) و بر خاندان پاک و مطهرش ، با سلام بر امام زمان و نائب بر حقش امام خمینی و با درود و سلام بر دلیران اسلام ، یاران و سربازان امام زمان (عج) و با رحمت بر ارواح پاک شهیدان سلام بر شما ای برادران رزمنده . ای پاسداران قرآن و ای پیروان راه سـرخ حسین (ع).

( شهادت ارثی است که از اولیاء به ما رسیده است )؛ امام خمینی (ره)

برادران و خواهران گمان مبرید که کسانی که در راه خداوند متعال به شهادت یا کشته می شوند مرده اند آنها زنده اند و در نزد خداوند روزی می خورند.

شما ای برادران مبادا که این جنگ چند سال طول کشیدن جنگ بترسید یا پشت به جبهه ها کنید و از فرمانهای امام سرپیچی کنید، از خدا بترسید و از اسلام پیروی کنید.

و شما خواهران، حجاب خودتان را حفظ کنید و این را بدانید: زنی که حجاب ندارد شوهرش غیرت ندارد.

وصیت من به پدر و مادرم که من در مدت چند سال در کنار شما بزرگ شده و نتوانسته ام که تمام کارهایتان را جبران کنم وقتی که شما کاری را به من محول می کردید من از آن کار سرپیچی می کردم و آن کار را انجام نمی دادم و امیدوارم که شما با کار نکردن در خانه و غیره مرا ببخشید.

و سخن کوتاه به برادر بزرگ که او یک کار کوچک را بر من محول می کرد من آن کار را انجام نمی دادم و یا از آن کار فرار می کردم و در مقابل او می ایستادم و امیدوارم که او برادر کوچک خود را ببخشید و به خواهرم که او هم از من شکایت دارد و حق دارد که از من شکایت داشته باشد. وقتی که من به جبهه می خواستم بروم از خواهرم خداحافظی نکردم و به جبهه رفتم وقتی که رفتم در نامه از او خداحافظی کردم و گمان نمی بردم که او قبول کرده باشد و امیدوارم که او هم برادر کوچک خودش را ببخشد.

و یک نکته کوچک به دوستان که آنها از من شکایت دارند و آنها را در این جهان گذاشته ام و به جهان دائمی رفتم و امیدوارم که مرا ببخشند و یک چند جمله به برادران پایگاه محل که نتوانسته ام در پایگاه به آنها کمک کنم و آنها را خوشحال کنم و کارهای آنها را انجام دهم و امیدوارم که آنها هم مرا ببخشند.

به امید پیروزی سپاه حق علیه کفر جنگ، جنگ تا رفع فتنه در جهان

خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی (عج)، خمینی را نگهدار.

بخشی از زندگی نامه دانش آموز شهید علیرضا الوندی:

با سلام و صلوات به روح مطهر امام شهیدان و شهدای 8 سال دفاع مقدس، تصمیم گرفتیم از نوجوان ترین شهید روستا بنویسیم که در سن 14 سالگلی جاودانه شد، بله شهید بزرگوار علیرضا الوندی فرزند حاج ذبیح الله در بیستم فروردین ماه سال 51 از خانواده مذهبی در روستای سرکلاته خرابشهر دیده به جهان گشود.

آقا علیرضا در اندک زمان حیات پرارزش خود فردی تلاشگر و مقید به مسائل دینی مذهبی بودند.

ایشان با الگو قرار دادن جوان کربلا حضرت علی اکبر (ع) و سرور و سالار شهیدان امان حسین (ع) در زندگی خود، در مراسم های مذهبی بخصوص عزاداری هیئات مذهبی و نمازهای جمعه و جماعات حضور درخشانی داشتند.

از آنجا که ایشان فرزند چهارم از خانواده پنج نفره خود بود، همیشه از برادر کوچک خود مواقعی که مادر بزرگوارشان در بستر بیماری بودند یا برای کار کشاورزی بیرون می رفتند، مراقبت می کردند.

علیرضا به مانند دیگر هم رزم های شهید خود علاوه بر کار منزل و کمک به پدر و مادر از تحصیل غافل نشدند و توانستند تا مقطع راهنمایی به فراگیری علم و دانش بپردازند.

شهید علیرضا در همان دوران جنگ به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) به عضویت نیروی مقاومت بسیج روستا در آمدند.

نیروی بسیجی که در آن دوران حال و هوای دیگری داشت، زمانیکه جوانان روستا برای حضور در جبهه های حق علیه باطل از خانواده خود خداحافظی می کردند، در این میان از عاشقان روح الله شهیدی بود به نام علیرضا الوندی با اینکه سنشان برابر قانون اقتضای حضور در جبهه را نمیداد ولی ایشان

به خاطر عشق و علاقه ای که به دین اسلام و ملت خود داشتند با دست کاری در تاریخ تولد شناسنامه اش به آرزوی خود برای حضور در جبهه دست یافتند.

بعد از حضور علیرضا برای مدتی در دفاع مقدس، مادر بزرگوارشان بنا به یک رسم دیرینه برای فرزند عزیزش مراسم پخت آش را به کمک همسایگان برپا کردند.

این در حالی بود که در آن روزها علیرضا به شهادت رسیده بود اما مادر خبر شهادت عزیزش را هنوز نشنیده بود ولی همسایگان اطلاع داشتند.

مادر علیرضا در غروب آن روز خبر جاودانه شدن فرزندش را از بلندگوی مسجد شنید.

سرانجام شهید علیرضا الوندی در 10 اردیبهشت سال 1365 در منطقه عملیاتی فاو والفجر8 به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مراسم تشیع پیکر مطهر شهید علیرضا الوندی با حضور گسترده امت حزب الله و شهید پرور روستای سرکلاته خرابشهر انجام شد و در محل زادگاه خود در جوار دیگر هم رزم های شهیدش به خاک آرمیده شدند.

لازم به ذکر است: حاج ذبیح الله الوندی پدر شهید علیرضا الوندی کم سن و سال ترین شهید روستای سرکلاته خرابشهر عصر روز چهارشنبه در سن 80 سالگی بر اثر عارضه قلبی به لقاءالله پیوست.

 

منبع گلستان ما.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار