مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: زیرسازی، بیس و آسفالت حدود ۱۸۳ کیلومتر از راه‎های روستایی استان گلستان با بیش از ۱۸۲ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

 به گزارش کناره :به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، علی‎بخش رستمی اظهار داشت: برای اجرای این عملیات، 182 میلیارد و 520 میلیون ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه عمده راه‎های روستایی بدون آسفالت گلستان در شرق این استان واقع شده‎اند، تصریح کرد: از سال 1392 تا به حال 175 کیلومتر آسفالت و 110 کیلومتر اجرای بیس و 75 کیلومتر عملیات زیرسازی راه‎های روستایی در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: محور ارتباطی گلیداغ به کمرلی در مراوه‎تپه، محور چالجه قویجق در کلاله، محور لیرو – فرنگ در گالیکش و محور قورچای نگین‎شهر و رحیم‎آباد در آزادشهر از مهم‌ترین محورهای روستایی هستند که عملیات آسفالت آنها در سال 1394 انجام شده است.

به گفته رستمی، محورهای گنو و کوچک استاجیق در علی‎آبادکتول و سایت میگو در گمیشان نیز از محورهای دیگری هستند که زیرسازی، بیس و آسفالت آنها در این مدت از سال جاری به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: منابع مالی بخش وسیعی از این پروژه‎ها هنوز به صورت کامل تخصیص نیافته و پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی برای خدمت به عمران و آبادانی استان و تعامل با اداره کل بسیاری از این پروژه‎ها را در قالب دیون به اجرا درآورده‎اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان، طول راه‎های روستایی استان را، 3 هزار و 500 کیلومتر اعلام کرد و گفت: 2 هزار و 501 کیلومتر از آنها که روستاهای پرجمعیت را در بر می‎گیرد، آسفالته هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار