نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال این هستیم که در برنامه ششم تحولاتی داشته باشیم که مشکل بیکاری رفع شود و بیش از ۶۰ هزار نفر در استان گلستان بیکار داریم که باید برای این افراد برنامه‎ریزی داشته باشیم.

 به گزارش کناره ، نور محمد تربتی‎نژاد عصر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: صحبت از شورای  شهر و شهرداری می‎شود باید به موضوع فعالیت‎های مدیریت شهری و حل موضوعات رفاه و خدمات توجه داشت.

وی تصریح کرد: روند رشد جمعیتی در شهرها رو به گسترش است و در کشور 60 درصد مردم در شهرها زندگی می‎کنند و باید شرایطی را در شهرها فراهم کنیم که شان انسانی حفظ شود.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت شهری می‎تواند نقش مهمی در رفاه  داشته باشد و گرگان شهر مهمی در کشور است و از نظر فرهنگی ارتقاء زیادی داشته و از هنرمندان زیادی برخودار است.

تربتی‎نژاد یادآور شد: قدمت‎ تاریخی و گردشگری گرگان زبانزد است و وظایف شهرداری‎ها به صورت عام گسترده و با توجه به این مولفه‎ها در گرگان سخت‎تر می‎شود.

وی تاکید کرد: 300 نوع وظیفه برای شهرداری‎ها تعیین شده و یک دولت محلی به‎شمار می‎رود  واز جمع آوری و نظم دادن به زباله‎ها، زیبا‎سازی شهر و آرامستان‎ها نقش شهرداری‎ها در شهرها مهم است و 70 درصد پروژه‎های شهرداری، عمرانی است.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس یادآور شد: با توجه به اینکه گرگان در مرکز استان قرار دارد توقع مردم از شهردار بیشتر است و کشور در بحران مالی قرار دارد و در دوره‎ای نماینده مجلس شده‎ایم که مشکلات زیادی در حوزه پول و اعتبار و اشتغال وجود دارد و راه حل این مشکلات جذب سرمایه‎گذاران است.

تربتی‎نژاد به ماندگاری سرمایه‎گذار در گرگان تاکید کرد و گفت: شهردار، شورای شهر و نمایندگان با یک انسجام نیاز دارند تا بتوانند به مشکلات مردم رسیدگی کنند و می‎توان با این انسجام کارهای بزرگی را در گرگان انجام دهیم.

وی گفت: اعتماد مردم برای بقاء نظام مهم است و اگر مردم باور نکنند که مسئولان صادقانه فعالیت می‎کنند، در جامعه با چالش روبه‎رو می‎شویم و در این مسیر می‎توانیم از مشاوره استفاده کنیم و دنیای جدیدی را برای پیشرفت ایجاد کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: تله‎کابین از پروژه‎هایی است که مردم گرگان به آن علاقمند هستند و در جذب توریست و جهانگردی اهمیت دارد.

تربتی‎نژاد به ساخت هتل در گرگان اشاره کرد و گفت: اگر چه 25 درصد ظرفیت هتل‎ها در کشور استفاده می‎شود اما در گرگان نیاز به ساخت هتل داریم و مراکز فروش می‎تواند به ماندگاری مسافران کمک کند و شهرک سلامت از دیگر ظرفیت‎هایی است که در گرگان وجود دارد.

وی گفت: تلاش می‎کنیم که لایحه منطقه آزاد اینچه برون در مجلس به تصویب برسد و برای پتروشیمی و موانع آن چندین جلسه گذاشتیم و پتروشیمی به 2 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد و 93 هزار سهامدار دارد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال این هستیم که در برنامه ششم تحولاتی داشته باشیم که مشکل بیکاری حل شود و بیش از 60 هزار نفر در استان گلستان بیکار داریم که باید برای این افراد برنامه‎ریزی داشته باشیم./منبع:تسنیم

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار