امام جمعه در ادامه گفت:رهبری فرمودند : در حق گویی نباید ملاحظه کسی را کرد برخی برای گفتن حقیقت ملاحظه دیگران را می کنند اینکه امام جمعه برای خوشایند کسی حرفی بزند یا برای خوشایند کسی از گفتن حقیقت صرف نظر کند این غلط است آنچه که درست است را باید بگوید ولو به مذاق شنونده خوش نیاید .خطبه های نمازجمعه باید منطقی و قوی باشد نه اینکه مثل بخشنامه به امام جمعه بدهند و بخواند .

 به گزارش کناره ، نمازجمعه این هفته  شهرستان بندرگز همچون گذشته توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی محمدی امام جمعه انقلابی بندرگز برگزار گردید که مشروح خطبه بدین شرح میباشد.

ائمه جمعه سراسر کشور هفته گذشته به محضر مقام معظم رهبری تشرف یافتند که معرفت و آگاهی آنها به همه ایران نسبت به نمازجمعه با بیانات ارزشمند رهبری افزون یافت.


چرا که ولی مطلق حق سخنان زیبا و نو و تازه ای درباره نمازجمعه و جایگاه نمازجمعه و نمازگزاران بیان فرمودند که به برخی از آن اشاراتی خواهم داشت:
نکته اول اینکه رهبری فرمودند: قدردان نمازجمعه باشید.نمازجمعه در دوران طاغوت مثل لیلة القدر در دوران حکومت بنی امیه بود که در هزار ماه حکومت بنی امیه مردم از لیلة قدر محروم بودند و شب قدر نداشتند مردم در دوران طاغوت نمازجمعه نداشتند و از این نعمت بزرگ محروم بودند که انقلاب اسلامی این عبادت را و این حکم الهی را زنده کرد و خدا را شاکریم که انقلاب اسلامی این ارزش الهی را احیا نمود و به ما هدیه کرد و ما باید از آن حمایت و حراست کنیم.

نکته دوم رهبری نمازجمعه را یک قرارگاه دانستند .نمازجمعه قرارگاه ایمان ،قرارگاه تقوا ،قرارگاه بصیرت و قرارگاه اخلاق است همه از این تعریف و تعبیر جدید ولی مطلق حق از شأن و نهاد امامت جمعه تحت عنوان قرارگاه تعجب کردند و شگفت زده شدند چرا که قرارگاه یک اصطلاح نظامی است اما برای یک نهاد عبادی و فرهنگی بکار برده شد این بدان معناست که ما هنوز در جنگ هستیم شاید امروز جنگ نظامی نباشد اما جنگ معنوی ،جنگ اعتقادی،جنگ سیاسی و اقتصادی است ما درحال نبرد و جهاد هستیم به ایمان ما ،به بصیرت ما، به تقوا و اخلاق ما حمله می کنند ویروس های خطرناک معنوی را در جامعه ما پراکنده می کنند ما باید دفاع کنیم و برای دفاع قرارگاه نیاز داریم نمازجمعه بهترین و مهمترین قرارگاه است.

یعنی کارهای فرهنگی سطح یک شهرستان از این قرارگاه باید برنامه ریزی بشود که ما قبلا ساختار این قرارگاه را در این شهرستان برنامه ریزی کردیم و به همه اعلام داشتیم .در شرایط کنونی منطقه و جهان که انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در مقابل هجمه های استکبار جهانی و نوکران مزدورش در منطقه و تروریست های تکفیری ،سلفی و داعشی ایستادگی می کنند و همه برنامه ها برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران و ایجاد فتنه داخلی جهت براندازی نظام مقدس اسلامی حکایت دارد و درشرایطی که هجمه های فرهنگی و تهاجمات علیه دین و مذهب و ارزشها را شاهدیم در این شرایط حساس که دین و ایمان و نهادهای انقلابی مورد تهاجم جدی دشمنان است مقام منیع ولایت با شناخت از این ظرفیت عظیم نهاد مردمی نمازجمعه با طرح تعبیر قرارگاه فرهنگی که الزامات خاص خودش را دارد بر رسالت و مسئولیت جایگاه عظیم نمازجمعه افزودند و آن را یک قرارگاه فرهنگی و سیاسی معرفی کردند که ائمه جمعه فرماندهان و دست اندرکاران ستاد نمازجمعه افسران و همه مردم پاسداران این قرارگاه خواهند بود.

آنچه که امروز این قرارگاه نیاز دارد همراهی جوانان خوب و متدین و انقلابی شهرستان است ما از حضور همه جوانان و همه مردم در این قرارگاه استقبال می کنیم تا پشتبانه خوبی برای نظام و انقلاب اسلامی باشد.

نکته سوم اینکه هدف قرارگاه نمازجمعه تبیین حقیقت است که هدف انبیاء الهی هم تبیین حقیقت بود عمده انحرافات در جامعه نداستن حقیقت است و نمازجمعه با تبیین حقیقت جلوی انحرافات و سردرگمی ها را می گیرد.

رهبری فرمودند : در حق گویی نباید ملاحظه کسی را کرد برخی برای گفتن حقیقت ملاحظه دیگران را می کنند اینکه امام جمعه برای خوشایند کسی حرفی بزند یا برای خوشایند کسی از گفتن حقیقت صرف نظر کند این غلط است آنچه که درست است را باید بگوید ولو به مذاق شنونده خوش نیاید .خطبه های نمازجمعه باید منطقی و قوی باشد نه اینکه مثل بخشنامه به امام جمعه بدهند و بخواند .

رهبری معظم فرمودند: خطبه های نمازجمعه آن است از دل و مغز فعال امام جمعه می جوشد و تراوش می کند و بر زبان او می آید و با بیان فصیح و بلیغ برحسب نیاز مردم بیان می گردد و همین سخن منطقی و همین خطبه های قوی است که مردم و جوانها را جذب می کند.

نکته چهارم اینکه نمازجمعه ظرفیت بی بدیل است کسانی که از مکاتب الهی و از دین بی بهره هستند بیگانه هستند و حسرت می خورند چنین ظرفیتی ندارند که مردم را در یک جا جمع کنند با مردم حرف بزنند نمازجمعه از اسمش پیداست.محل جمع و اجتماع است این فرصت بزرگی است که بتوان با مردم چهره به چهره ارتباط برقرار کرد نگاه روبه رو ،چشم در چشم و احساس حضور و شنیدن از زبان گوینده و شنیدن نفس گوینده و مخاطب اثر ویژه ای دارد که در فیلم و تلویزیون و فضای مجازی حاصل نمی شود . که این ظرفیت در نمازجمعه است این ظرفیت در این قرارگاه وجود دارد که همه شرکت کنندگان در آن به عنوان یک لشکر الهی هستند برای احیای دین خدا و ارزش ها و برای مبارزه با کژی ها و انحرافات و مفاسد اجتماعی و اخلاقی به پا خواستند و باید قدردان این اجتماع و میعادگاه هفتگی باشیم.

نکته پنجم اینکه نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر است ولی مطلق حق امامان جمعه را کارگزاران فرهنگی و معنوی دانستند و مرکز فرهنگی هر شهر را نمازجمعه اعلام کردند که در آن هدایتگری سیاسی ،فرهنگی و معنوی و اخلاقی صورت می گیرد که هم از اخلاق و معنویت و فرهنگ و سبک زندگی سخن گفته می شود و هم مسائل سیاسی روز تبیین می گردد و بصیرت افزایی می شود.
نکته ششم اینکه رهبری درباره امامان جمعه فرمودند: ائمه جمعه باید رفتار طلبگی داشته باشند نه رفتار اداری نهاد نمازجمعه یک نهادطلبگی و آخوندی است دستگاه اداری نیست ائمه جمعه باید کار آخوندی بکنند با مردم صمیمی و یکی باشند باید مردم با امام جمعه احساس صمیمیت کنند .امامان جمعه نباید کارهای اقتصادی بکنند آلوده به مسائل اقتصادی بشوند بلکه باید از کارهای اقتصادی و مالی گریزان باشند کارهای فرهنگی و آخوندی و تبلیغی و هدایتگری ازجمله کارهای ائمه جمعه هست.

نکته هفتم تکریم ائمه جمعه است که هم مردم باید تکریم و قدرشناسی از ائمه جمعه داشته باشند که ما همیشه شرمنده شما مردم هستیم مردم همیشه ما را شرمنده می کنند و هم باید امام جمعه خودش را تکریم کند یعنی امام جمعه باید جایگاه خودش را بداند قدردان جایگاه خودش باشد امام جمعه با رفتارش ، منشش ، با اخلاقش ،با اخلاق اسلامی از این جایگاه عظیم حراست کند.
نکته آخر اینکه وقتی رهبری در شرافت و عظمت و جایگاه نمازجمعه و امام جمعه و ظرفیت حضور شما مردم در این قرارگاه فرهنگی اینگونه سخن راندند پس مسئولیت سنگین تر می شود برای امام جمعه اولا و برای ستادهای نمازجمعه ثانیا و همه مردم باید حافظ این جایگاه با عظمت باشند. امیدوارم که از این جایگاه تقوا و قرارگاه ایمان و بصیرت ،مسلمانی، ایمان و تقوا و آگاهی را کسب کنیم ان شاءالله

مشروح خطبه های دوم


خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی و مبارزه با نفس اماره و دوری از گناه و نظم در امورات زندگی دعوت و سفارش می کنم.
انسان متقی حق الناس را رعایت می کند،یعنی علاوه بر رعایت حق الله، مراقب حق الناس هست مواظبت می کند تا حق کسی را ضایع نکند.

یکی از موارد حق الناس در کلام رهبری انتخابات است.که رهبری معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور سخنان مشروحی در باب انتخابات داشته که به برخی از آنها اشاره می کنم.
نکته اول درباره اهمیت و جایگاه انتخابات در نظام اسلامی است.که انتخابات نعمت بزرگی است که باعث می شود مردم در وسط میدان بمانند .در اوایل انقلاب برخی معتقد بودند وقتی که حکومت اسلامی تشکیل شد انتخابات دیگر لزومی ندارد اما امام عظیم الشأن فرمودند:باید انتخابات باشد و مردم خودشان انتخاب کنند مردم با انتخاب مسئولین درکنار انقلاب و در وسط میدان باقی ماندند. که انتخاب مردم با تنفیذ ولی مطلق حق مشروعیت پیدا می کند که این مردم سالاری دینی مختص جمهوری اسلامی ایران است.

پس انتخابات فی نفسه یک امر بسیار مهم و نعمت بسیار بزرگی است که البته رهبری تأکید فرمودند که نباید خیلی زود فضای کشور را انتخاباتی کرد،برخی از یک سال قبل و برخی از دوسال قبل فضای کشور را انتخاباتی کردند که این باعث می شود کارها روی زمین بماند و مسئولین از مشکلات جامعه غافل بشوند بایستی در فصل انتخابات از آن سخن گفت.

نکته دوم اینکه یک عده ای از افراد مریض القلب به قول قرآن فی قلوبهم مرض فزادهم اللّه مرضاً همیشه قبل از انتخابات بر طبل نامطمئن بودن انتخابات می کوبند که اطمینان عمومی را نشانه می گیرند این خیلی عادت بد و مرض بدی است ،اینها می خواهند انتخابات را خراب کنند در صورتی که انتخابات سالم برگزار می شود ما حق نداریم انتخابات را و نظام را متهم به تقلب کنیم چون انتخابات به قول رهبری حق الناس است که عده ای با سوءاستفاده این سخن حضرت آقا را ناقص معنا کردند با تکرار مکرر آن گویی حق الناس بودن ،فقط به معنای نگرانی درمورد سلامت انتخابات است. اما رهبری معظم برای جلوگیری از سوءاستفاده ،این حق الناس بودن انتخابات را تفسیر و معنا کردند که معنای عمیق و وسیعی دارد،که ما امروز به تفصیل این حق الناس بودن انتخابات را برای شما بیان می کنیم.

اولین حق الناس برعهده مجریان و وزارت کشور و فرمانداری هاست. که در موقع ثبت نام از داوطلبان، وقتی شرائط عمومی انتخابات مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی آمده است که افراد 30تا 75 سال با حداقل تحصیلات کارشناسی ارشد می توانند شرکت کنند نباید از غیر این افراد ثبت نام کنند که 12هزار نفر از افراد بی سواد و اکابر ندیده تا بچه ای که حق رای دادن ندارد تا پیر مرد 90 ساله را برای مجلس ثبت نام می کنند. و برای مجلس خبرگان رهبری حداقل شرائط تحصیلات حوزوی است از هر انسال لاابالی تا زنان بدحجاب و بی حجاب و افراد حوزه ندیده ثبت نام می کنند این عدم رعایت حق الناس است این مشکلاتی برای نظام و شورای نگهبان در تأیید صلاحیت افراد ایجاد می کند که ضربه به نظام و ضربه به شورای نگهبان است که بعد تبلیغات می شود که شورای نگهبان حجم عظیمی را رد صلاحیت کرده درصورتی که اینها شرایط اولیه را نداشتند.

رعایت حق الناس این است که عوامل اجرایی و نظارتی در رأس آن دولتمردان با اصل قرار دادن منافع ملی و ترجیح آن بر منافع حزبی و جناحی و قشری از دخالت دادن اراده و گرایشات سیاسی خود در فرایند انتخابات پرهیز کنند ،افراد مومن افراد، انقلابی ،اهل مسجد ،اهل منبر و محراب و نمازجمعه و جماعات را برسر صندوق ها قرار بدهند ،کسی که مجری انتخابات هست و پای صندوق رأی نشسته است باید رعایت حق الناس را بکند، حق الناس همین امانت داری است وقتی آرا را می شمارند ،ثبت می کنند ،جمع می بندند باید امانت رعایت شود آرا را اشتباهی نخوانند کم و زیاد نخوانند که اندک تخلفی باطل کردن حق الناس است.

دومین حق الناس برعهده کاندیداهاست ،کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم گذاشتند باید تمام قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی را از ثبت نام تا تأیید صلاحیت نامزدها تا برگزاری انتخابات و شمارش آرا را بپذیرند و تسلیم باشند،یعنی کسی که در نظام جمهوری اسلامی پا به عرصه انتخابات می گذارد اولین پیامش آن است که چارچوب ها و مقرارت نظام را پذیرفته و حاضر است در همین قلمرو براساس همین چارچوب و مقرارات خود را در معرض انتخاب مردم قرار بدهد.و ضروری است که همیشه و در همه شئون همراهی خود را با قانون نشان بدهد مثل کسانی نباشد که در انتخابات ریاست جمهوری سال88 در چارچوب مقرارت جمهوری اسلامی وارد عرصه انتخابات شدند اما التزام عملی به این قانون نداشتند رأی مردم را نپذیرفتند و فتنه برپا کردند.

حق الناس یعنی حق ملت و نظام این است که کاندیداها و داوطلبان به قانونی که مردم به آن رأی دادند و برای آن جان و خون دادند التزام عملی داشته باشند.یعنی همه الزامات قانونی پیش و پس از انتخابات را بپذیرند و آن را رعایت کنند.

اگر پیش از انتخابات استعفاء از پست های دولتی لازم است ،اگر سن و تحصیلات هنگام ثبت نام ملاک است ،اگر تأیید صلاحیت قبل از انتخابات باید انجام بشود ،اگر تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی باید بر اساس رعایت قانون انجام شود باید همه را رعایت کند.و بعد از انتخابات نتیجه آن را نیز بپذیرد .

امروز برخی اعلام کردند که اگر رد صلاحیت ها گسترده باشد به طور قطع مردم ناراحت خواهند شد و عکس العمل نشان خواهند داد که با این رجزخوانی شورای نگهبان و جمهوری اسلامی را به شورش و ناامنی تهدید کردند که اینها کور خواندند و مردم درمقابلشان خواهند ایستاد(تکبیرحضار)

اگر در انتخابات خبرگان افزون برداشتن شرائط عمومی و تحصیلات حوزوی، شرکت در آزمون اجتهاد لازم است که با نظارت شورای نگهبان صورت می گیرد نباید از شرکت در آزمون خودداری کنند و آن را کسرشأن خود بدانند و از طریق غیرقانونی به دنبال کسب صلاحیت علمی باشند که این مصداق عدم رعایت حق الناس است که البته برخی شرکت نکردند و این دلیل بر انصراف آنان از انتخابات باید باشد.که انصراف برخی از افراد برای جلوگیری از سوءاستفاده قرارگرفتن به نفع خودشان و به نفع انقلاب و نظام است.

یکی از حق الناس که برعهده کاندیداهاست ،یعنی 46 نفری که در این حوزه انتخابیه احساس مسئولیت کردند شاید حضور برخی از این افراد موجب تضیع حق ملت شود شاید تکلیف برخی از داوطلبان کناره گیری از کاندیداتوری باشد ،وقتی دیدند بهتر از آنها آمدند باید کنار بکشند یعنی کسی که کاندیدا شده احساس مسئولیت کرده که این احساس انشاالله مقدس است اما صلاحیت ندارد باید کنار بکشد چون یک دستور اسلامی است که اگر شما را برای کاری گمارده اند یا مسئولیتهایی را پیشنهاد کردند یا داوطلب مسئولتی شدید اگر کسی بهتر از خود را یافتید باید کنار بکشید که اگر کنار نکشید ظلم است ،خیانت است این ضایع شدن حق مردم است شاید شما صالح باشید ،بهتر باشید اما مقبولیت نداشته باشید ،رأی ندارید برادر دیگر هم صالح است ،هم مقبول و دارای رأی است و حضور شما به عنوان کاندیدا موجب شود آن شخص صالح مقبول رأی نگیرد و یک انسان ناصالح رأی بگیرد این هم ظلم و تضیع حق الناس است ،یعنی اگر شما شخص صالحی هستی و رأی ندارید و می دانید برادر مومن و صالح دیگری مقبولیت دارد رأی دارد باید کنار بکشید تا حق یک انسان مومن و صالح و ارزشمدار که انتخاب آن به نفع نظام است ضایع نشود و هم حق ملت از داشتن یک نماینده صالح ضایع نشود.

و یکی از حق الناسی که کاندیداها باید رعایت کنند این است که آرای مردم را نخرند، خریداری رأی تضیع حقوق مردم و ضایع کردن حق کاندیداهای دیگر است. هم حق ملت را از داشتن نماینده صالح و سالم ضایع می کنند و هم حق مجلس و نظام ضایع می شود و هم قانون اساسی جمهوری اسلامی با این خلاف قانون ضایع میشود.

سومین حق الناس برعهده مراجع تأیید صلاحیت است یعنی اگر هیئت اجرایی ،هیئت نظارت ،شورای نگهبان افراد ناصالحی را تأیید کنند حق الناس را رعایت نکردند ،کسی که صلاحیت اخلاقی ،قانونی و علمی ندارد و اگر با اغماض و چشم پوشی صلاحیتش را تأیید کنند این باطل کردن حق مردم و ضد حق الناس است .اگر افراد صالحی وجود دارند و آنها را شما رد کنید باز هم حق الناس را رعایت نکردید و حق کاندیدای صالح و حق مردم را از داشتن یک نماینده صالح ضایع کردید.

هیئت های اجرایی در برخی جاها خوب عمل نکردند هم افراد صالحی را حذف کردند و هم افراد ناصالحی را که دارای فساد اخلاقی و سیاسی و مرتبط با فتنه بودند را تأیید کردند که این خلاف سخن رهبری در باب رعایت حق الناس است که ما از شورای نگهبان می خواهیم که در بررسی صلاحیت ها حق الناس رعایت کنند و با دقت کامل عمل کنند.

چهارمین حق الناس برعهده کسانی است که فهرست هایی که برای نامزدها می دهند یا کسی را به عنوان نامزد اصلح در هر حوزه انتخابیه مطرح می کنند به دنبال رفیق بازی جناح بازی و اثبات خودشان نباشند برخی می خواهند اثبات کنند که من در این شهرستان چقدر طرفدار دارم بلاخره یک نامزد صالح یا غیرصالحی را معرفی می کنم ،چه رأی بگیرد و یا رأی نگیرد و یا رأی یک عده ای ضایع بشود یا نشود ،فرقی ندارد مهم این است که من و طرفداران من و قدرت من اثبات بشود این یکی از بیماری های جامعه امروز است که باید درمان بشود. هر کسی که محل رجوع مردم است باید یک انسان صالح و شایسته و مقبول را به مردم معرفی کند که یک بُعد رعایت حق الناس همین است.چون مردم به شما اعتماد کردند و مردم هم باید به فهرست های قابل اعتماد توجه کنند که از اول انقلاب تا به امروز فهرست کدام گروه بوده است که تقریبا راهگشای مردم بود و کمتر اشتباه کرده بود و یا مردم برای مشاوره و تأیید کاندیداهای صالح به افرادی مراجعه کنند که دلسوز نظام هستند و خودشان قابل اعتمادند خودشان صالح هستند تا بتوانند صالحی را به شما معرفی کنند .

پنجمین حق الناس برعهده طرفداران و مبلغین کاندیداهاست که تبلیغ در حد منطقی و درست باشد ،نه افراط در تایید و تمجید از کسی که مردم را اغوا کنید که شاید با تبلیغ دروغ شما از کاندیدای صالح دور بشوند که این ضایع کردن حق الناس است .

ششمین حق الناس برعهده رأی دهندگان است یعنی اگر حقش این است که انتخاب بشود ما غیر ایشان را انتخاب کردیم و به حق الناس عمل نکردیم و حق الناس را ضایع کردیم اگر کسی که اصلح است صلاحیت دارد مقبولیت دارد به نتیجه هم می رسد بایستی دست به دست هم بدهیم این شخص را انتخاب کنیم چون صالح مقبول است ،اگر کسی صالح باشد و مقبول نباشد یعنی متدین هست اما رأی ندارد مقبولیت مردمی ندارد اگر به او رأی بدهیم شاید حق صالح دیگری ازبین برود حق الناس ضایع شود و موجب شود یک انسان ناصالحی وارد مجلس شود که این هم باطل کردن حق مردم است.یا کسی که صالح نباشد و مقبول باشد نباید به او رأی بدهیم پس باید به کسی رأی بدهیم که صالح باشد و مقبول هم باشد .

یکی از حق الناسی که رأی دهندگان باید آن را رعایت کنند اینکه رأی خودت را نفروشی،فروش رأی ظلم به ملت و نظام و مردم است ،اگر رأی خودت را بفروشی دیگر نمی توانی از آن نماینده انتظار داشته باشی چون رأی خودت را و خودت را فروختی. نماینده ای که رأی تو را خریده کاری نمی تواند برای تو بکند به وظیفه نمایندگیش عمل نمی کند تو هم نمی توانی اعتراض کنی چون رأی تو را خریده ،اندیشه تو را خریده ،فکر تو را خریده ،اصلا تو را خریده ،دیگر تو چه حق اعتراضی داری؟ که فروش رأی بزرگترین ظلم است. 

شرکت و حضور در انتخابات یک حق الناس برای همه است ،نظامی که با خون جوانان ما بارور شده با شرکت همه ما و حضور حداکثری آبرو پیدا می کند پایه های آن محکمتر می شود که عدم حضور در انتخابات تضیع حقوق ملت و پایمال کردن خون شهداست پس حضور حداکثری توصیه ولی مطلق حق و برهمگان واجب است البته مواظب عناصر نفوذی باشیم که به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی راه پیدا نکنند.


در آخر اعدام روحانی برجسته شیعی رهبر جنبش اجتماعی شیعیان عربستان شیخ نمرباقرالنمر را به امام زمان(عج)و ولی امرمسلمین جهان و همه آزادمردان و آزادیخواهان جهان تسلیت عرض می نمایم .که اعدام این شیخ در چارچوب ضدیت عربستان با مقاومت و ضدیت اندیشه آزادیخواهی و ضدیت عربستان با امام و تفکر انقلابی و ضدیت با جمهوری اسلامی قابل تفسیر است.

البته به علت ترس از بیداری اسلامی و آگاهی و سیاسی مردم و سرخوردگی عربستان در این روزها برای جبران شکست در یمن و شکست داعشی وهابی در سوریه و عراق و برای ایجاد دوقطبی کردن منطقه و نزاع بین شیعه و سنی این اعدام صورت گرفته و مهمتر اینکه عربستان از ظهور یک سیدحسن نصراللهی در عربستان می ترسد لذا دستگیری شیخ زکزاکی در نیجریه که عربستان آن را تأیید می کند و اعدام شیخ نمر در عربستان در همین راستا است.اما بدانند که کشتن نمرها و رهبران مذهبی شتاب بیشتری به حرکت انقلابی آزادیخواهان خواهد داد و خون این مظلوم ریشه آل سعود را می خشکاند و حکومت منحوس وهابی را درهم می شکند.(تکبیرحضار)

بنابراین در مواجهه با این اقدام سعودی حفظ وحدت و یکپارچگی مذاهب اسلامی و اجتناب از هرگونه شعارهای تفرقه آمیز یک اصل برای رفتار خردمندانه است که ما شاهد اجتماعات و تجمعات اعتراض آمیزی در ایران و دیگر کشورها بودیم که برخی از این تجمعات در تهران و مشهد حمله و آتش زدن سفارت و کنسولگری عربستان را در پی داشت که ابهاماتی در این قضیه وجود دارد چون ما معتقدیم عوامل خودشان سفارت را آتش زدند و چند نفر هم از این طرف ندانسته و احساسی شدن و با آنها قاطی شدند که حرکت معترضان و احساسی شدن و همراهی کردن عده ای در این حمله به سفارت عربستان یک اقدام بدون زمینه نیست و آن را باید آزاد شدن فنر خشم و انزجار ملتی صبور در برابر بربریت آل سعود دانست چرا که دوسال پیش یک کارمند عربستان در تهران یک شهروند ایرانی را در یک تصادفی می کشد و بدون عذرخواهی به کشورش برگردانده می شود ، فروردین سال جاری دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده مورد تعرض قرار گرفتند علی رغم خشم سراسری و عمومی ماجرا را فیصله دادند و خبری از مجازات متهمان نبوده امسال در موسم حج هزاران زائر مسلمان در منا قربانی شدند که در حدود 500نفر ایرانی در این فاجعه جان باختند که ریاض حتی عذرخواهی هم نکرده مهمتر این که دستگاه دیپلماسی و دولت ما هم در مقابل این مسائل رویکرد انفعالی از خودشان نشان دادند و رویکردی که نه در شأن جایگاه و قدرت جمهوری اسلامی است و نه پاسخگوی روحیه انقلابی مردم ایران است که بعد از اعدام شیخ نمر هم ما برخورد قابل ملاحظه ای از سوی دولت ندیدیم که بعد از آن اتفاق حمله به سفارت و کنسولگری عربستان که مورد تأیید هم نیست اما از سوی رئیس جمهور پیامی دریافت گردید که بیشتر به محکومیت حمله به سفارت عربستان و دستور پیگیری مجازات افراد خاطی اختصاص پیدا کرده بود وقتی دولتمردان پاسخ مناسبی نمی دهند مردم برای تخلیه خودشان دست به کارهایی می زنند که قابل دفاع هم نیست چهار سال پیش دانشجویان به سفارت انگلیس حمله کردند و آن را اشغال کردند هشت ماه بعد رهبری درباره آن قضیه فرمودند: در قضیه اشغال آن سفارت خبیث انگلیس احساس جوانان درست بود ولی رفتنشان به داخل سفارت درست نبود.

این قضیه هم همین طور است دولت با همه اقتداری که جمهوری اسلامی دارد مقتدرترین و باثبات ترین کشور منطقه است بایستی واکنشی درخور در مقابل کشور بحران زده عربستان نشان می داد تا جوانان ما به این حرکت غیرقابل قبول دست نزنند که امروز مجامع بین المللی به جای پرداختن به اصل جنایت آل سعود به حمله محدود به سفارت عربستان پرداخته و آن جنایت عربستان به اعدام شیخ نمر را به فراموشی سپردند و به دنبال آن عربستان و چند کشور نقطه ای بحران زده مثل بحرین و سودان جیبوتی روابط خود را با ایران قطع کردند که ای کاش ایران بعد از فاجعه منا و ای کاش بعد از اعدام و شهادت شیخ نمر پیش دستی می کرد و سطح روابط خودش را پایین می آورد یا رابطه خود را با عربستان قطع می کرد و ما برای رابطه داشتن با یک کشور جنایتکار مثل عربستان چه نیازی داریم و قطع رابطه عربستان با ایران به ضرر خودشان است و خودشان هم پشیمان می شوند مثل کشورهای اروپایی که سفارت ها را تخلیه کردند و رهبری فرمودند: خودشان برمی گردند و خودشان هم برگشتند که متاسفانه بعد از اعدام شیخ نمر رئیس سازمان حج و زیارت به دنبال برنامه ریزی برای حج عمره بود اینها از کارهای غیر قبول دولت است.

اما ما بعد از نمازجمعه با شرکت در راهپیمایی مظلومیت شیعیان عربستان ظلم و جنایت دیکتاتوران وهابی را به گوش جهانیان می رسانیم و اعدام شیخ مظلوم شیعی را محکوم می کنیم.