به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گلستان ، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص ساعت آغاز کار ادارات، مدارس و امتحانات دانش آموزان، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

بر اساس این گزارش طبق مصوبه هیات وزیران موضوع اصلاح تغییر ساعت رسمی کشور و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی و کاهش ناترازی موجود، معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص ساعت آغاز کار ادارات آموزش و پرورش و مدارس و امتحانات اطلاعیه‌ای صادر کرد که به شرح ذیل است: 

 ۱ـ ساعت آغاز کار اداری از۶:۰۰ صبح تا ۱۳:۰۰ خواهد بود و در صورت نیاز، کسری ساعت موظف همکاران بر اساس مفاد آیین نامه دورکاری کار در خانه موضوع تصمیم نامه شماره ۴۴۷۲۶/۷۶۴۸۱ مورخ ۷ تیرماه ۱۳۸۹ است.

 ۲ـ  ساعت کار مدارس اعم از نوبت اول و دوم از ساعت ۶ صبح تا ۱۳خواهد بود.

 الف) در مدارس یک نوبته امکان حضور دانش آموزان از ساعت ۶ صبح  تا ۱۳  فراهم و برنامه ریزی آن بر عهده مدرسه خواهد بود.

 ب) مدارس دو نوبته، نوبت اول از ساعت ۶ صبح تا ۹:۳۰ و نوبت دوم (بعدازظهر) از ۱۰ صبح تا ۱۳:۳۰ فعالیت خواهند داشت.

 ۳ـ ساعت برگزاری امتحانات دوره متوسطه:

 الف) تمام امتحانات نهایی دانش آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم از ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ تا  ۲۲ خرداد ۱۴۰۴و تمام آزمون‌ها در نوبت صبح و فاصله زمانی اعلام شده توسط مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

ب) امتحان پایه دهم به صورت داخلی و سه درس پایه نهم به صورت هماهنگ در نوبت صبح برگزار می‌شود.

  تذکر ۱: تمام امتحانات مذکور در فاصله زمانی ۶ صبح تا ۱۳ برگزار خواهد شد.

  تذکر ۲: برنامه‌ریزی لازم از طریق مرکز سنجش اعمال و اعلام می‌شود.

 ۴ ـ همه مدارس موظفند شرایط حضور دانش آموزان را از ساعت ۶ صبح فراهم کرده به نحوی که ورودی مدارس قبل از ساعت ۶ صبح باز بوده و با حضور مدیر، معاونان و سایر عوامل اجرایی مدرسه ورود دانش آموزان تسهیل شود.

 ۵ـ دمای ساختمان‌ها و مدارس حداقل در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد تنظیم شود و سیستم سرمایش همه مدارس و ساختمان‌ها از ساعت ۱۳تا ۶ صبح روز بعد خاموش شود.

 در پایان انتظار دارد با توجه به مصوبه هیات وزیران، ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی با والدین دانش آموزان نهایت همراهی و همکاری را با استفاده از ظرفیت حضور شناور در فاصله ساعت ۶ صبح تا ۱۳  معمول و در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان تسهیل کنند.