مدتی است که در  رسانه های ملی خبر از حمایت دولت از کشاورزان خسارت دیده است ولی خبری در بانک عامل کشاورزی شهرستان نیست و میگویند ما دستورالعملی دراینباره نداریم ....

به گزارش کناره ، در پی گزارشات مردمی از سردرگمی در دریافت حمایت دولت از سیل زدگان و پاسخ بانک کشاورزی مبنی بر " هیچ دستورالعملی برای ما نیامده " پیگیر موضوع شدیم.

با توجه به اینکه شهرستان بندرگز نسبت به آق قلا و گمیشان خسارت کمتری دیده ولی برخی کشاورزان در سیل اخیر خسارت دیده و بخشی از محصولشان نابود شده است.

عبدالهی رییس جهاد کشاورزی شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کناره اظهار داشت : کشاورزان خسارت دیده با در دست داشتن سند زمین یا قراردادنامه به مراکز خدمات نوکنده و انزان شهرستان مراجعه کنند و بازرسان ما پس از پرونده سازی کارشناسی و به استان ارائه دهند.

وی افزود : کارشناسان پس از بازدید های میدانی و تخمین خسارت به کمیته های شهرستانی و استانی می فرستند و پس از تایید وام بلاعوض یا تسهیلات کم بهره به کشاورزان تعلق می گیرد.

عبدالهی گفت : بندرگز 12 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که در سیل اخیر حدود 2000 هکتار از اراضی شهرستان خسارت دیده است .

شایعاتی شنیده شده که دادن خسارت بر حسب هکتار زمین باشد که کارشناسی و منطقی نیست ، مسوولان شهرستان پیگیر باشند زیرا مزارع شهرستان بندرگز به دلیل وسعت کم شهرستان و جمعیت عمدتا زیر یک هکتار هستند .

امیدواریم بروکراسی اداری و پرونده سازی و کارشناسی زحمت اضافه به دوش کشاورزان نباشد و این همه حمایت در حد حرف و دلگرمی ،  کاذب و باعث سردرگمی و زحمت بیشتر کشاورزان نشود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار