امام جمعه بندرگز گفت: اصرار جمهوری اسلامی ایران بر ماندن بشار اسد و تحقق این مهم نشان می‎دهد دوران یکه‎تازی غرب در خاورمیانه به پایان رسیده و این ایران است که آینده خاورمیانه و ملت‎های مظلوم منطقه را در سایه مقاومت ترسیم می‎کند.

 

به گزارش کناره ، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه بندرگز، با اشاره به وعده‎های صادق امام (ره) اظهار کرد: سربازان من در گهواره‎ها هستند، فرار شاه و پایان رژیم ستمشاهی، تشکیل حکومت اسلامی، سقوط شوروی  و رهبری امام خامنه‎ای از جمله وعده‎های امام راحل بود که تحقق یافت.

وی تصریح کرد: یکی از وعده‎های مقام معظم رهبری به‎عنوان خلف صالح امام راحل در مورد سوریه بود؛ زمانی که حکومت سوریه در حال سقوط بود آمریکا و متحدانش عزم خود را برای رفتن بشار اسد جزم کرده بودند امام مقام معظم رهبری فرمودند حکومت سوریه باید بماند.

امام جمعه بندرگز بیان کرد: همه گفتند بشار اسد باید برود اما جمهوری اسلامی گفت وی باید بماند که همین اتفاق هم افتاد تا دنیا بداند دوران یکه‎تازی غرب در خاورمیانه به پایان رسیده و این ایران است که آینده خاورمیانه و ملت‎های مظلوم منطقه را در سایه مقاومت ترسیم می‎کند.

حسینی با بیان اینکه آینده جهان متعلق به جبهه مقاومت است و پیروزی‎های بزرگتری در پیش است، ابراز کرد: بعد از هشت سال جنگ بشار اسد برای تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد.

وی با اشاره به مهم‌ترین پیام‌هاى سفر بشار اسد به تهران گفت: تثبیت سیاسى و نظامى دولت سوریه و آغاز سفرهاى خارجى، تجلیل از خدمات ایران در کمک به مبارزه با ترویسم در سوریه، پاسخى به حامیان غربى - عربى تروریست‌ها مبنى بر این‌که ایران و سوریه عمق راهبردى یکدیگرند، آغازى بر پایان پروژه انزواى دولت سوریه‌، پاسخى به نشست‌هاى ورشو و شرم الشیخ و تأکید بر این‌که هیچ طرح امنیتى در منطقه بدون حضور ایران و سوریه عملى نخواهد بود از جمله پیام‎های این سفر بود.

امام جمعه بندرگز به استعفای وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و توضیح داد: در حالی که حضور بشار اسد در ایران مانور تاریخی اقتدار جمهوری اسلامی ایران محسوب می‎شد استعفای ظریف اختلال رسانه‎ای در این امر ایجاد کرد.

حسینی با بیان اینکه ظریف همیشه در بِزنگاه‌ها هزینه سنگین بر نظام وارد می‎کند، یادآرو شد: وزیر امور خارجه کشورمان در میانه مذاکره با ۵+۱، قدرت نظامی ایران رو به یک بمب آمریکایی وابسته دانست و یا برای تصویب FATF از پولشویی ده‌ها هزار میلیاردی در ایران گفت و در شب طلایی مقاومت (دیدار رهبری با اسد) هم با استعفای خود، شیرینی این دیدار را تلخ کرد.

وی با بیان اینکه یک رفت و برگشت 24 ساعته وزیر امور خارجه کشورمان کلی برای نظام هزینه درست کرد، بیان کرد: چه زمانی قرار است این ناهماهنگی‎ها در دولت تمام شود؟ تا چه زمانی نظام باید هزینه این ناهماهنگی‎ها را بدهد؟

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه اگر مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود به نحو احسن عمل کند این اتفاقات رقم نمی‎خورد، متذکر شد: اگر امروز با ظریف برخورد نشود فردا دوباره برخی با تحریف واقعیات این روزها همان کاری را می‎کنند که برخی افراد خائن با استعفای بازرگان انجام دادند.

حسینی متذکر شد: مساله استعفای وزیر امور خارجه کشورمان در تاریخ ثبت شد، آقای ظریف نه به‎خاطر گرانی یا برگشت تحریم‎ها و یا به دلیل سیاست خارجی ضعیفش بلکه بخاطر اینکه رییس جمهور او را در یک ملاقات دعوت نکرد و نگذاشت در کنار او عکس بگیرد استعفاکرده است!

وی در ادامه به جشن نیکوکاری اشاره و تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به نوروز همه مردم با توجه به وسع و توان خود در راستای کمک و دستگیری از نیازمندان گام بردارند.

امام جمعه بندرگز با اشاره به عملکرد قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادى دشمن خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب امید زیادى داشتند با تشکیل این کانون مرکزى با محوریت رؤساى قواى سه‎گانه، امروز کمتر شاهد این تکانه‌هاى سنگین در حوزه معیشت مردم باشیم و در مقابل اتاق جنگ اقتصادى دشمن، این فرماندهى منسجم داخلى توانسته باشد آرامش نسبى را بر کشور حاکم کند.

حسینی اضافه کرد: افسوس که با وجود امید رهبرى معظم انقلاب، کمتر شاهد تحرک جدى در بخش‌هاى مختلف بودیم و هر روز اخبار دلسردکننده از اتاق فرماندهى که قرار بود با همگرایى قوا، کارهاى بزرگ انجام داده و جلوى این تلاطم قیمت‌ها را در بازار بگیرد، شنیده مى‌شد.

وی با اشاره به علل عدم توفیق قرارگاه مقابله با جنگ اقتصادى دشمن توضیح داد: بخشى از آن به ساختار مدیریتى کشور و بخشى دیگر به کم‌انگیزگى وبى‌تحرکى مدیران، عدم طراحى ساز و کار مناسب براى اجرا یا عوامل دیگر مرتبط است.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار