امام جمعه بندرگز گفت : حماسه ۹دی رسواکننده جریان تزویر و فریب و ماندگارترین تجلى حضور مردم در دفاع از نظام اسلامى است.

به گزارش کناره ، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی امام جمعه بندرگز  در خطبه‎های  نماز جمعه این هفته  درگذشت ارتحال عالم ربانی آیت‎الله هاشمی‎شاهرودی را تسلیت گفت و اظهار کرد: در طول تاریخ مشاهده می‎کنیم که فقیهان ما مانند شمع‎های درخشان، نقش‎آفرین بوده و با عمل و گفتار خود، در جامعه تأثیرگذار بودند و تنها با یک جمله و فتوا حکومت‎های طاغوت را واژگون می‎کردند.

وی به سفر محرمانه «ترامپ» به عراق اشاره کرد و گفت: در گذشته وقتی آمریکا قصد سفر به کشوری را داشت مردم و مسؤولان آن کشور از ترس خواب و خوراک نداشتند اما حالا حقارت آمریکا را در سفر به عراق به عینه مشاهده کردیم.

امام جمعه بندرگز افزود: رئیس جمهور آمریکا که خود را کدخدای دهکده جهانی می‎داند مخفیانه، سرزده و شبانه به کشور عراق می‎رود تا جایی که ترامپ با اعتراض می‎گوید مایه تاسف است ما هفت تلریون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم اما باید مخفیانه به عراق بیایم؛ همانا رهبر معظم انقلاب چه حکیمانه فرمودند که آمریکا رو به افول است.

حسینی در بخش دیگر از سخنانش با گرامیداشت حماسه ۹ دی تصریح کرد: حماسه ۹دی رسواکننده جریان تزویر و فریب و ماندگارترین تجلى حضور مردم در دفاع از نظام اسلامى است.

وی با بیان اینکه شکل‌گیرى فتنه ۸۸ بر اساس برنامه‌ منسجم دشمن خارجى و داخلى برای براندازى نظام اسلامى شکل گرفت، افزود: هوشیاری و درایت رهبر معظم انقلاب و حضور حماسى و بصیر مردم باعث شد حماسه نهم دى شکل بگیرد.

امام جمعه بندرگز با اشاره به اینکه 9 دى در هر سال پیام خاص خود را دارد تاکید کرد: امسال که فشار و تحریم‌هاى آمریکا روند فزاینده‌اى به خود گرفته و در برخی مواقع نارضایتى مردم از وضعیت معیشتى و اقتصادى به‌دلیل سوء تدبیرها و ضعف مدیریت‌ها ملاحظه مى‌شود، مطالبه ولایتمدارى و روحیه خدمتگزارى از مسؤولان اجرایى و قواى سه‎گانه پیام اصلى ۹ دى است.

حسینی با تأکید بر اینکه دشمنان خارجی و داخلی بدانند پیوند امت با ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ناگسستنی است، ابراز کرد: مردم ایران در عصر غیبت به حبل الله که یکی از مصادیق آن ولایت است چنگ زدند و بر اساس اعتقادات دینی چنگ زدن به ولایت عامل سعادت و خوشبختی و فاصله گرفتن از آن موجب گمراهی است.

وی از برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی قدردانی کرد و یادآور شد: اقدامات قاطعانه وقابل تقدیر قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادى در ماه‌هاى اخیر ناشى از وظایف و انتظارات قانونى از این قوه و تضمین‌کننده سلامت جامعه است.

امام جمعه بندرگز با اشاره به نامگذاری امسال به سال «تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری گفت: در ماه‎های پایانی سال فرصت مناسبی است تا میزان تحقق شعار سال و همچنین الزامات تحقق کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ متأسفانه در 9 ماهه امسال شعار سال مورد غفلت قرار گرفته است.

حسینی با تأکید بر اینکه مسؤولان دستگاه‎های مختلف اجرایی نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان از دولت به‎عنوان بزرگترین بازار مصرف در داخل کشور یاد می‌کنند و اگر مدیران این دستگاه‌ها و ماموران خرید آن‌ها نسبت به خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند، حمایت بزرگی از کالای ایرانی صورت می‌گیرد.

وی توسعه صادرات به‎ویژه به کشورهای همسایه، مدیریت واردات و ممنوعیت واردات محصولات غیراساسی و محصولات دارای مشابه داخلی و جلوگیری از ورود قاچاق کالا را از دیگر لوازم حمایت از کالای ایرانی برشمرد.

امام جمعه بندرگز؛ مطالبه ولایتمداری از مسوؤلان را پیام دیگر حماسه 9 دی دانست و اذعان کرد: مسؤولان کشور در رده‎های مدیریتی مختلف باید در حرف و عمل ولایتمداری خود را به اثبات برسانند؛ در این برهه حساس لازمه نظام مقدس جمهوری اسلامی وحدت به محور ولایت است، اگر مسؤولان ولایتمداری را پیشه خود کنند به طور قطع باعث پیشرفت خواهند شد.

حسینی با اشاره به اینکه یکی از آرمان‎های انقلاب اسلامی نابودی اسرائیل است، توضیح داد: نکته قابل تامل این است که «محمدصلاح» بازیکن تیم لیورپول انگلیس پیام امام راحل را شنید و این باشگاه را تهدید کرد اگر چنانچه بازیکن اسرائیلی جذب کنند از این تیم می‎رود اما مسوؤلان سیاست خارجه ما آن را انکار می‎کنند.

وی با بیان اینکه موضع انفعالی مسوؤلان سیاست خارجه کشورمان جای تامل دارد، بیان کرد: امام (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند اسراییل یک غده سرطانی است و باید از روی زمین محو شود، مقام معظم رهبری نیز فرمودند اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و شهید تهرانی‎مقدم پدر موشکی ایران گفتند روی سنگ قبر من بنویسید اینجا محل دفن کسی است که می‎خواست اسراییل را نابود کند.

حسینی تأکید کرد: به نظر می‎رسد در این برهه حساس مسؤولان باید به شکل عملی، التزام خود را به بیانات رهبر معظم انقلاب نشان دهند.

امام جمعه بندرگز متذکر شد: ما در دوران جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط، اگر همه توان و تلاش را برای حل مسائل کشور به کار گیریم، باز هم با کمبود زمان مواجه خواهیم شد، لذا در این دوران نیاز به وحدت داریم تا بتوانیم از این پیچ سنگین ایجاد شده توسط دشمنان انقلاب و کشور عبور کنیم.

 

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار