امام جمعه بندرگز گفت : به نظر می‌رسد اداره کشور در شرایط حاضر به رویکردی عقلانی‌تر احتیاج دارد تا رویکری عوامانه و حمله به منتقدین با تهمت و توهین ، آمیزه ناتوانی و غرور و تکبر، چه بلایی بر سر دولتمردان آورده .

به گزارش کناره ، سید ابوالفضل حسینی امام جمعه شهرستان بندرگز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد امام حسن عسکری اظهار داشت : وظیفه شیعیان در عصر غیبت در مواجه با حوادث فتنه ها چیست به چه کسی رجوع کنند آیا سبک زندگی اسلامی اسلام شناسان عصر غیبت را معرفی کرده است ؟

این سوال را اسحاق بن یعقوب از امام زمان پرسید و حضرت جوتب دادند
«اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ؛
امّا در رویدادهای زمانه، به راویان حدیث ما رجوع کنید.

آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم».حسینی افزود : حضرت، شیعیان را برای فهمیدن احکام شرعی و سایر مسائل اجتماعی، به راویان احادیث، که همان فقهای شیعه هستند، ارجاع می‌دهد؛ زیرا آنان هستند که احادیث را خوب فهمیده‌اند، و عام وخاص ، محکم و متشابه ، و صحیح و باطل را می‌شناسند.


یکی از موضوعات مطرح شده در این ایام بحث پیوستن یا نپیوستن ایران به معاهده fatf است

امام جمعه بندرگز با اشاره به معاهده FATF گفت : مقام معظم رهبری وآقایان مکارم شیرازی و نوری همدانی و شورای نگهبان و برخی از نمایندگان مجلس با آن مخالف هستند و با استناد به قانون نفی سبیل یکی از قوانین در سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید است قانون نفی سبیل است .

وی افزود : نفی سبیل قاعده‌ای اسلامی است که هرگونه تسلط کفار بر مسلمانان را در هر زمینه‌ای از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی، جایز نمی‌شمارد.طبق دستور صریح حجت خدا امام زمان در حوادث اتفاقات عصر غیبت باید رجوع کرد به علمائ تا گمراه نشویم .

امام جمعه بندرگز با انتقاد از رییس جمهور گفت :متاسفانه شاهد هستیم بجای پاسخ به منتقدین همچنان منتقدین مورد تهمت و تمسخر قرار میگیرند ، ای کاش آقای روحانی که اسلام را می‌فهمند واضح بیان می‌کرد که چه کسانی اسلام را نمی‌فهمند و از آن‌ها نام می‌برد تا مشخص شود مخاطب صحبت‌های وی چه جریانی بوده است ؟ وی می‌گوید باید با مردم روراست باشیم، خیلی خوب است اما چرا خود به حرف‌هایش عمل نمی‌کند و روشن نمی‌گوید که منظورش چه کسی است؟

FATF ، قطعا افشای اطلاعات به ضرر ملت ایران است

وی افزود : رئیس‌جمهور هفته ای که گذشت  در حالی که روند قانونی پیوستن یا نپیوستن به FATF در کشور جاری است، در رویکردی پوپولیستی عوام‌ فریبانه وعده داد اگر به FATF بپیوندیم، ۲۰ درصد ارزانی می‌شود!
وعده ارزانی ۲۰ درصدی با FATF، پس از گرانی ۲۰۰ درصدی با برجام!خیلی عوام فریبانه است


حسینی با اشاره به خلف وعده های آقای روحانی تصرح کرد :  رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲ را نمی‌توان فراموش کرد؛ آقای روحانی گفته بود کاری خواهیم کرد که مردم به یارانه خود نیاز نداشته باشند. او بعد‌ها گفت: با میوه‌های برجام ارزانی و برکت به کشور سرازیر می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد.

دو احتمال وجود دارد در این اظهار نظر ریس جمهور ؛
یا میخواهد گرانی‌های احتمالی آینده را به فرض نپیوستن به FATF به نفع خود مدیریت کند .
یااینکه با این وعده اهرم فشار فراقانونی برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ایجاد کند؟!

وی ادامه داد : به نظر می‌رسد اداره کشور در شرایط حاضر به رویکردی عقلانی‌تر احتیاج دارد تا رویکری عوامانه و حمله به منتقدین با تهمت و توهین ، آمیزه ناتوانی و غرور و تکبر، چه بلایی بر سر دولتمردان آورده .

امام جمعه بندرگز تاکید کرد : حواسمان به هشدار رهبری باشدکه در جمع خانواده های شهداء فرمودنند  : به دشمن میدان ندهید

انتهای ییام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار