آیین بزرگداشت شیخ محمد رحیم لیوانی و شیخ حمزه ربانی دو تن از مفاخر دینی نامدار منطقه با حضور مسئولان در بندرگز برگزار شد.

به گزارش کناره ، آیین بزرگداشت دو تن از مفاخر نامدار شهرستان بندرگز - نوکنده  با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، امام جمعه موقت گرگان و و مسئولان و فرهنگ دوستان شهرستان در اداره ارشاد اسلامی این بندرگز برگزار شد.

لیلی هزارجریبی رییس اداره ارشاداسلامی شهرستان بندرگز با عنوان این خبر افزود : از مدت ها پیش با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برای برگزاری مراسم نکوداشت مفاخر شهر نوکنده برنامه ریزی نمودیم.

هزارجریبی افزود : اساسا ثروت و سرمایه های هر ملتی استمرار و حیات آن ملت است و توجه به سرمایه های معنوی هر ملت که مفاخر و مشاهیر کشور جزو سرمایه های ملت محسوب می شوند حفظ کردن و حمایت و تجلیل از این مفاخر و مشاهیر موجب محکم ماندن جامعه و ملت می گردد .

در این مراسم برخی از مدرسان تاریخ و آشنایان این بزرگواران نیز به بیان خصوصیات و ویژگی آنان پرداختند.

در این مراسم گفته شد شیخ محمد رحیم لیوانی به عنوان دانشمندی آگاه و مطلع از مسائل زمانه خود بود ، مرحوم لیوانی انسان گوشه نشینی نبود، ایشان حتی در خصوص ملی شدن صنعت نفت مکاتبات و توصیه هایی به دکتر مصدق داشته که نخست وزیر وقت هم پاسخ ایشان را داده است.

مرحوم شیخ حمره ربانی  مجتهدی بود که علوم دینی را نزد بزرگان چون آخوند خراسانی و سید اسماعیل صدر آموخته است .وی به عنوان مرجع تقلید در منطقه گلستان امروزی علاوه بر راهنمای دین در سایر امور نیز آگاهی و تسلط داشته است.
 مرحوم ربانی خطی خوش داشت و علاوه بر نستعلیق به شیوه های دیگر نوشته هایی دارد و در علوم مختلف از جمله جَفر نیز (تفسیر حروف و اسماء) آشنایی و اشراف داشته است.

628461453

انتهای پیام /

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار