خبر شهادت سردار شهید حسین همدانی به عنوان یکی از مدافعان حرم، اندوه جانگدازی در قلب ملت ایران و به ویژه مردم شهید پرور همدان به جای گذاشت و اما این همدانی ها بودند که در مراسم تشییع و تدفین حبیب سپاه سنگ تمام گذاشتند.

 به گزارش کناره ، فاطمه زنگنه» خبرنگار سایت خبری رودآور، از لحظه شنیدن شهادت شهید همدانی و انتشار آن خبر می گوید، آنجا که صبح جمعه و هشت صبح روز هفدهم مهر ماه سال 94 است،

می گوید: ساعت نزدیک هشت صبح بود و در تماسی تلفنی خبر شهادت شهید همدانی داده می شود و همزمان در برخی شبکه های اجتماعی حرف هایی رد و بدل.

دقایق می گذرد و پرس و جو ها از مسئولان مختلف برای مطمئن شدن از اینکه خبر شهادت واقعیت دارد یا نه، تا اینکه با یکی از مشاوران سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین مصاحبه ای می گیرد و وی خبر شهادت را تأیید می کند و این خبر ساعت هشت و 49 دقیقه روز جمعه هفدهم مهرماه بر روی خروجی سایت قرار می گیرد.

تویسرکانی های بسیاری نگران  و مضطرب برای اطمینان بیشتر حتی تماس هایی می گیرند تا شاید حرف دیگری بشنوند، اما خبر و پس از اعلام مجدد تلفنی، انا لله وانا الیه راجعون می خواندند و با حسرت خداحافظی می کردند.

زنگنه می گوید ساعت 9 صبح به بعد خبر شهادت در یک خبرگزاری منتشر و بعد از چند دقیقه از خروجی آن برداشته می شود، با وجود اعلام رسمی خبر شهادت از سوی سایت خبری رودآور خبرگزاری های دیگر از ساعت 10 صبح به خبر را منتشر می کنند.

در آن خبر منتشر شده از سوی سایت خبری رودآور آمده بود:

** انا لله وانا الیه راجعون

سردار همدانی به خیل همرزمانش پیوست

عصر روز گذشته؛ پنج‌شنبه، سردار حاج حسین همدانی به فیض عظیم شهادت نایل شد.

به گزارش رودآور، عصر روز گذشته؛ پنج‌شنبه، سردار حاج حسین همدانی به فیض عظیم شهادت نایل شد.

به گفته یک منبع آگاه قرار است پیکیر مطهر ایشان در روز یک شنبه تشییع شود.**

و مسئولان تویسرکانی هر کدام ویژگی های از شهید همدانی عنوان کردند: " شهادت طلبی، از خودگذشتگی، ولایتمداری، استکبارستیزی، مدافعی غیور در دفاع از حریم امامت و ولایت، سرداری شجاع در برابر فتنه گران داخلی و خارجی و شیر استان همدان، از ویژگی های بارز «سردار شهید حسین همدانی» از منظر مسئولان تویسرکانی بود."

پیکیر مطهر شهید همدانی پس از طواف حرم مطهر حضرت زینب (س) روز یکشنبه 19 مهرماه سال 94 به ایران اسلامی باز می گردد و مورد استقبال مردم تهران و سپس استان همدان قرار می گیرد به طوری که رهبر معظم انقلاب از این حضور و قدرشناسی مرد تقدیر می کنند.

همچنین رهبر انقلاب در پی شهادت سردار حسین همدانی در پیامی عنوان کردند:

** بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
شهادت سردار سرافراز، شهید حسین همدانی را به خانواده‌ی گرامی و بازماندگان و دوستان و همرزمانش و به مجموعه‌ی پر افتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت میگویم. این رزمنده‌ی قدیمی و صمیمی و پر تلاش، جوانی پاک و متعبّد خود را در جبهه‌های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید و مقطع پایانی عمر با برکت و چهره‌ی نورانی خود را در دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام و در مقابله با اشقیای تکفیری و ضد اسلام سپری کرد، و در همین جبهه‌ی پر افتخار به آرزوی خود یعنی جان دادن در راه خدا و در حال جهاد فی سبیل الله نائل آمد و فضل و رحمت الهی بر او گوارا باد.

صف استوار آرزومندان این موهبت و کمربستگان راه جهاد و شهادت در ایران اسلامی و در سپاه و همه‌ی نیروهای مسلّح جمهوری اسلامی، صفّی بلند و بنیانی مرصوص است: و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا. رحمت خدا بر شهید همدانی و بر همه‌ی مجاهدان راه حق.

سیّد علی خامنه‌ای
۱۸ مهر ۱۳۹۴**

زنگنه در ادامه عنوان می کند  ؛در پی انتشار خبر شهادت سرلشکر پاسدار حسین همدانی برخی کاربران شبکه های اجتماعی به صورت خودش عکس پروفایل گروه های خود را با تصاویری از سردار شهید تعویض کردند.

حتی شرکت مخابرات استان همدان هم در اقدام تحسین برانگیز ساعت تشییع سردار شهید همدانی برای یک روز اعلام کرد.

آهنگ پیشواز شماره 118 خود را این با پیغام تعویض کرد: " مراسم تشییع سردار شهید حسین همدانی دوشنبه ساعت 9 صبح از میدان امام خمینی(ره)".

این خبرنگار ادامه می دهد روزهای سخت انتشار خبر گاهی در غم از دست دادن یکی از یاوران حقیقی ولایت می گذشت تا اینکه یک روز در حاشیه مراسمی با فرزند شهید همدانی مصاحبه ای اختصاصی گرفته می شود: در آن مصاحبه آمده بود:

**«وهب همدانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در پاسخ به این سوال، که شهید همدانی در نگاه شما به عنوان یک فرزند چگونه بود، گفت: شهید همدانی یک دوست خوب برای من بود،  دوست خوبی که در هر لحظه و در هر مکان در کنار من بود و او را با تمام وجود احساس می کردم.

وی اظهار کرد: شهید همدانی به عنوان بسیجی یک سردار فرهنگی بود، چرا که با توجه به ویژگی های بسیار، نه تنها در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور سرنوشت ساز داشت بلکه در جبهه های فرهنگی نیز با حضوری پر رنگ به دنبال عمل به منویات رهبری بود.

فرزند شهید همدانی افزود: سرکشی از خانواده های شهدا وحضور در یادواره ها و مراسم های گرامیداشت شهدا را می توان از اولویت های زندگی شهید همدانی دانست، چرا که اعتقاد داشت عزت و اقتدار نظام به برکت خون های مطهر شهدا است.**

و این گونه حبیب سپاه؛ شهید همدانی؛ خبرسازترین چهره همدان در سال 94 می شود، خبر شهادت سردار شهید حسین همدانی به عنوان یکی از مدافعان حرم، اندوه جانگدازی در قلب ملت ایران و به ویژه مردم شهید پرور همدان به جای گذاشت و اما این همدانی ها بودند که در مراسم تشییع و تدفین حبیب سپاه سنگ تمام گذاشتند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار