حافظ کل قرآن کریم گفت: در امر خیری مانند ازدواج باید سرعت ببخشیم، تعلّل کردن در این امر به خاطر جهیزیه، خلاف آنچه ائمه(ع) به ما دستور داده اند می باشد.

به گزارش کناره به نقل از گلستان ما ، آیت الله سید حبیب الله قدمی در گفتگو با خبرنگار ما بعد از تبریک حلول ماه ذی الحجه و فرا رسیدن سالروز ازدواج امیرالمومنین حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت؛ ازدواج آسان حضرت فاطمه(س)با علی (ع) نمونه بارز یک ازدواج موفق است، افرادی که از هر جهاتی هم کف بودند، این بزرگترین درس عبرتی است که جوانان ما امروزه باید آنرا الگوی خود قرار دهند، تا در ازدواج های امروزی این مساله هم سنخ بودن در امر ازدواج محقق شود.

آیت الله قدمی متذکر شد: والیدین باید فرزندانی تربیت کنند تا هم مایه خیر دنیا باشند هم آخرت، فرزندانی که رفتار ائمه ما را سرمشق زنگی خود قرار بدهند، نه اینکه الگوی خود را غرب بدانند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: وقتی حضرت علی (ع) به خواستگاری حضرت فاطمه (س) رفته بودند سپر خودش را فروخت و با پول آن جهیزیه خرید و ازدواج آنان صورت گرفت، یعنی ازدواج در صورتی اتفاق افتاد که امکانات زیاد برای زندگی نداشته اند، با توکل زندگی خود را آغاز کرده اند.

حافظ کل قرآن کریم ادامه دادند: در زمان حاضر ازدواج کلاً برعکس عمل میکند، امکانات برای زندگی کردن فرع ازدواج است، نباید فرع بر اصل مقدم شود، روشهایی که معصومین به ما گفته اند با روش الان هیچ سازگاری ندارد، چرا که جوانان ابتداء به فکر جهیزیه هستند، بعد ازدواج ، اگر بخواهیم ائمه را الگو قرار دهیم باید مثل آنان رفتار کنیم، خداوند همانطوری که در سوره نور وعده داده، بعد از ازدواج برکت و روزی به سمتشان نازل میشود.

قدمی اذعان کرد:حضرت علی (ع) همانطوری که در اوایل زندگی بسیار نیازمند بود، بعد از ازدواجش آنقدر درآمد داشت که حتی جایی فرموده بود من میتوانم درآمد قبیله بنی هاشم را تامین کنم، این امر محقق نمیشد مگر به واسطه ازدواج که این حضرت انجام داده بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان ما اگر به موردی خورده باشند که هم کفو هم هستند، شرایطشان نزدیک هم، باید ازدواج کنند، این که بعد ها وضعیت مالی آنها چطور میشود توکل به خدا کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار