نماینده مردم بندرترکمن در مجلس با بیان اینکه نبود اشتغال، یکی از عوامل فروش زمین‌ها از سوی بومیان در روستای زیارت است، تصریح کرد: ساخت‌وسازهای روستای زیارت مصداق زمین‌خواری نیست.

 به گزارش کناره، محمد جواد نظری مهر درخصوص پرونده زمین خواری روستای زیارت گفت: زمین‌خواری در روستای زیارت را تنها نباید از یک بعد دید بلکه ساخت و سازهای صورت گرفته در این روستا ابعاد دیگری را شامل می‌شود به گونه‌ای که اکنون بسیاری از مردم این منطقه سرگردان شده‌اند.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن و بندرگز درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: واقعیت آن است که نمی‌توان به ساخت و سازهای صورت گرفته در روستای زیارت، عنوان زمین‌خواری داد چراکه بسیاری از این ساخت و سازها از سوی روستاییانی انجام شده که مجوزهای آن را ارگان‌های دولتی داده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه نبود اشتغال در حوزه کشاورزی منجر شده بسیاری از روستاییان اقدام به فروش زمین‌های خود کنند، تصریح کرد: در این شرایط زمین‌های فروخته شده تبدیل به ساختمان‌های ویلایی شده درحالی که بسیاری از این افراد متهم به زمین‌خواری شده‌اند.

وی تاکید کرد: اینکه باید جلوی زمین‌خواران در کشور گرفته شود امری بدیهی است اما باید این معضل از ریشه مورد بررسی  و واکاوی قرار گیرد تا حقی از کسی تضییع نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه اگرچه بخش اعظمی از روستای زیارت در دست ساختمان‌سازی است اما این بدان معنا نیست که تمام این ساختمان‌ها تخریب شود؛ چراکه بسیاری از این افراد با مجوزهای دولتی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پیش از این رئیس امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اعلام کرده بود که در روستای زیارت گرگان، یک هزار و 500 ساخت و ساز غیر مجاز وجود دارد./خانه ملت

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار