به دنبال وقوع زلزله شدید در سلیمانیه عراق برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

به گزارش کناره به نقل از مشرق، بر اساس برخی گزارش ها زمین لرزه در بغداد، کربلا و نجف به وقوع پیوسته است و در ایران هم استان های کرمانشاه و کردستان بخصوص شهرهای ایلام و یاسوج و قصر شیرین لرزیده است.

بر اساس گزارش های ارسالی از شهروندان این زمین لرزه در تهران، آذربایجان ، همدان ، مرکزی و برخی مناطق دیگر نیز احساس شده است.

در ادامه با بروز ترین اخبار از زلزله در استان‌های غربی کشور همراه باشید.

۱۴:۱۵/ جانشین سازمان بسیج زنان کشور گفت: این سازمان با اعزام خواهران مشاور به مناطق آسیب دیده و ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی مردم به این مناطق، از تمام توان خود برای کمک به مردم زلزله زده استفاده می کند.

۱۴:۱۰/ نیاز شدید شهروندان سرپل ذهاب به آب معدنی و چادر/ حدود ۱۲ ساعت از وقوع زلزله گذشته اما هنوز آب معدنی و چادر به اندازه‌ کافی میان زلزله زدگان شهرستان توزیع نشده است

۱۴:۰۷/ رئیس بسیج جامعه زنان اعلام کرد: به دلیل برودت هوا در منطقه غرب کشور، فراهم آمدن شرایط اسکان شبانه زنان و کودکان از سوی بسیج زنان دنبال می‌شود.

وی همچنین از اعزام گروه‌های مشاوره از بسیج طلاب برای کمک به آرامش خانواده‌های بازماندگان خبر داد.

۱۴:۰۴/ پوتین رییس جمهور روسیه، جان باختن شماری از هم وطنانمان در حادثه زلزله غرب کشور را به رییس جمهوری تسلیت گفت

۱۴:۰۲/ سرلشکر جعفری، فرمانده سپاه: کار آوار برداری زلزله شب گذشته کرمانشاه به احتمال زیاد تا امشب به پایان می‌رسد

۱۴:۰۰/ آمادگی اتحادیه اروپا برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور/ کمیسیونر اروپایی کمک‌های بشردوستانه در پیامی با آسیب دیدگان و خانواده‌ قربانیان زلزله مناطق غربی ایران ابراز همدردی کرد.

وی در پیام خود نوشت: من با خانواده‌ قربانیان زلزله شب گذشته در عراق و ایران ابراز همدردی می‌کنم. اتحادیه اروپا آماده کمک‌رسانی است.

۱۳:۵۸/ هنوز مشکل آب و فاضلاب شهر سر پل ذهاب حل نشده است

۱۳:۵۵/ گفته می‌شود تعداد مجروحان حادثه شب گذشته به بیش از ۵۹۰۰ نفر رسیده است

۱۳:۵۰/ گفته می‌شود تا ساعت ۱۲ ظهر امروز ۱۳۵ پس لرزه در منطقه زلزله زده غرب کشور به ثبت رسیده است.

۱۳:۴۸/ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سرپل ذهاب، قصرشیرین و روستاهای این منطقه بیشترین آسیب را در زلزله دیدند.

۱۳:۴۲/ فتحی نماینده سازمان امداد و نجات گفت: ۵۳۰ نیروی امدادی از ۱۷ استان در منطقه حضور دارند؛ ضمن اینکه بیش از ۳۰۰ نیرو و ۱۵۰ دستگاه عملیاتی در منطقه هستند.

وی ادامه داد: ۴۱۰۰ عدد چادر، ۱۰ هزار تخته پتو و ۱۷۰ هزار کنسرو در منطقه توضیح شده است.

۱۳:۴۰/ حضور سردار محمدی علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مردم

۱۳:۳۸/ بازتاب جهانی زلزله کرمانشاه در رسانه‌های خارجی:

۱. گاردین: ۲۱۰ کشته و هزاران تن زخمی

۲. ایندیپندنت: ۲۵۰ کشته و ۲۰۰۰ تن زخمی

۳. رویترز: ۲۵۰ کشته و بیش از ۲ هزار تن زخمی

۴. شین‌هوآ: حداقل ۲۵۰ تن کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی

۵. تایمز هند: حداقل ۲۵۰ کشته و بیش از ۲۲۰۰ مصدوم

۶. دیلی تلگراف: صدها کشته و هزاران تن مجروح

۷. سی‌ان‌ان: ۳۲۸ نفر کشته و بیش از ۳۰۰۰ نفر زخمی

۸. دیلی‌میل: حداقل ۲۰۰ تن کشته و بیش از ۲۵۰۰ نفر مجروح

۱۳:۳۴/ جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: طی تصمیم ستاد بحران کشور مسئولیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان سر پل‌ذهاب به نیروی زمینی ارتش واگذار شد

۱۳:۲۸/ پزشکی قانونی تعداد کشته شدگان را تا این لحظه ۳۴۱ نفر اعلام کرده است.

۱۳:۲۴/ محقق پژوهشگاه زلزله‌شناسی: افزایش احتمال تخریب یا آلودگی منابع آب پس از وقوع زلزله می‌تواند سبب شیوع بیماری‌های مسری توسط آب، آلودگی محیط زیست، مشکلات تامین آب برای مراکز حساس و اضطراری شود.

برای حفاظت از منابع آب باید مصارف آب را از هم تفکیک و آب را در مخازن سرپوشیده بزرگی ذخیره و کلر زنی کرد.

۱۳:۲۰/ با دستور ویژه مدیرعامل، بانک ملّی ایران به کمک زلزله زدگان کرمانشاه شتافت: با دستور ویژه حسین زاده، امکانات بیمارستان بانک ملّی ایران برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه بسیج شد.

۱۳:۱۰/ اعزام‌ تیم های شناسایی،امدادگرو واکنش سریع جهادگر قرارگاه جهادی انقلاب اسلامی و امدادگران شاهد باتجهیزات از استانهای تهران،البرز،خراسان رضوی و فارس به مناطق زلزله زده غرب کشور

۱۲:۵۹/ معاون اول رئیس جمهور با اشاره به زلزله شب گذشته که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد،‌ از بسیج همه دستگاه ها و امکانات کشور برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه بسیار تلخ خبر داد.

۱۲:۳۵/ رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در گفت و گو با فارس از اعزام گروه‌های امداد روانشناسی تحت عنوان «تیم مداخله در بحران» به مناطق زلزله‌زده از فردا خبر داد.

۱۲:۳۲/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور: تعداد مصدومان زلزله به ۳۹۵۰ نفر رسیده است

۱۲:۳۱/ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ارسال ۵۰۰ چادر امدادی به سرپل ذهاب و استقرار چندین کانتینر موادغذایی و امدادی در منطقه زلزله زده خبر داد

۱۲:۲۷/ فرماندار سرپل‌ذهاب: ۲۴۳ نفر فقط در شهرستان سرپل‌ذهاب جان خود را از دست داده‌اند

۱۲:۲۵/ رئیس سازمان غذا و دارو به مدیران خود دستور داد بدون فوت وقت حوائج دارویی، تجهیزات پزشکی و دیگر نیازها مناطق حادثه دیده را تامین کنند.

۱۲:۲۲/ با کمک سگ های زنده یاب، دقایقی پیش یک مادر و دختر از زیر آوار نجات یافتند.

۱۲:۱۸/ معاون امداد و نجات هلال احمر: ۳۱ تیم سگ های زنده یاب مشغول جستجو هستند

۱۲:۱۱/ وزیر کشور در جمع خبرنگاران: بیمارستان صحرایی در منطقه زلزله زده برپا شده است

۱۲:۱۰/ هم اکنون زلزله نسبتا شدیدی قصرشیرین را دوباره لرزاند

۱۲:۰۹/ دقایقی پیش زلزله ای به بزرگی ۳/۷ دهم ریشتر کرمانشاه حوالی کامیاران را لرزاند.

۱۲:۰۷/ تخریب بخشی از پادگان قره بلاغ شهرستان سرپل ذهاب در پی زلزله شب گذشته/ بهداری و دژبانی این پادگان تخریب شد که ۴ سرباز در این پادگان جان باختند.

۱۲:۰۳/ معاون اول رییس جمهور در ابتدای جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ضمن عرض تسلیت به خانواده های کشته شدگان زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه، با اشاره به زلزله شب گذشته که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان شد،‌ از بسیج همه دستگاه ها و امکانات کشور برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه بسیار تلخ خبر داد.

۱۲:۰۰/ سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور لحظاتی قبل عازم منطقه زلزله زده کرمانشاه شد.

۱۱:۵۸/ «آیت‌الله جنتی» رئیس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی جان باختن تعدادی از هم‌وطنان در حادثه زلزله را تسلیت گفت.  

۱۱:۵۵/ رئیس جمهور به منظور بررسی روند امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان، فردا به کرمانشاه می رود.

۱۱:۵۳/ مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه: بر اثر زلزله شب گذشته ۵ اثر تاریخی در ۳ شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و دالاهو آسیب دیده‌اند و سرکشی‌ها به سایر آثار تاریخی برای تخمین درصد آسیب‌های واردشده ادامه دارد.

کاروانسرای شاه عباسی، عمارت خسرو و چهارقاپی در شهرستان قصر شیرین، قلعه یزدگرد در شهرستان دالاهو و زیج منیژه در سرپل ذهاب، جزو آثاری هستند که آسیب دیده‌اند.

۱۱:۵۱/ مدیرعامل آبفا شهری استان کرمانشاه از شکستگی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب مناطق زلزله‌زده استان خبر داد/اکنون بخشی از آب شرب سرپل ذهاب وصل شده است.

۱۱:۵۰/ سلیمان محبی مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه: در بعضی مناطق تخریب ۱۰۰ درصدی مدارس اتفاق افتاده است. حتی تلفات جانی هم از دانش‌آموزان و کارکنان مدارس این مناطق داشتیم.

۱۱:۴۹/ مدیر کل نوسازی کرمانشاه: ۱۱ تیم فنی از مهندسان نوسازی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

۱۱:۴۶/ وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: تلفات زلزله اخیر ۵۴۳ کشته و زخمی تاکنون بوده است

۱۱:۴۵/ سازمان پزشکی قانونی اعلام کرده تعداد کشته‌های زلزله به ۳۲۸ نفر رسیده است که در کرمانشاه ۱۰ نفر، اسلام آباد ۲۲ نفر، کرند غرب ۱۴ نفر، سرپل ذهاب ۲۳۶ نفر، قصر شیرین ۲۸ نفر، ثلالث باباجانی ۱۵ نفر و جوانرود ۳ نفر فوت کرده اند.

۱۱:۴۰/ دکتر روحانی با ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود/ تمام دستگاههای مسئول و امدادی در این استانها و استان های همجوار، به امدادرسانی، اسکان مناسب و تامین نیازهای آسیب دیدگان اقدام کنند.

۱۱:۳۹/ دقایقی قبل در شهر سر پل ذهاب با کمک سگ های زنده یاب یک زن از زیر آوار زنده خارج شد

۱۱:۳۷/ سعیدی سخنگوی سازمان مدیرت بحران کشور از افزایش تعداد بالگردها به محل زلزله خبر داد و گفت: ۱۹ بالگرد صبح امروز به محل زلزله اعزام شده بود اما طبق آخرین آمار، ۲۱ بالگرد، ۳ هواپیما و ۱۴۰ آمبولانس به منطقه فرستاده شده و سگ‌های زنده‌یاب نیز به منطقه اعزام شدند

۱۱:۳۵/ وزیر کار ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله اعلام کرد: تمام دستگاه های ذیربط وزارت در استان کرمانشاه و استان های همجوار، با تمام امکانات در خدمات رسانی و امداد رسانی به بازماندگان بسیج شوند.

۱۱:۳۰/ دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد: ۳۰۰ نیروی هلال احمر در حال آواربرداری در مناطق زلزله زده هستند و نیروها هم اکنون در حال تحویل یک هزار دستگاه چادر هستند و هفت هزار دستگاه چادر نیز تا پایان شب میان زلزله زدگان توزیع خواهد شد.

۱۱:۲۸/ آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای جلسه مسئولان عالی قضایی: خبر زلزله غرب کشور که طی آن عده زیادی از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست دادند و عده زیادی نیز مصدوم و مجروح شدند، بسیار تأسف انگیز بود.

 مسئولان کشوری و استانی باید از تمام توان خود برای کمک رسانی به مجروحان و درمان حادثه دیدگان استفاده کنند. مساله اصلی در کمک رسانی به مصدومان، توجه به مجروحانی است که احتمال زنده بودن آنها در زیر آوار وجود دارد و جبران خسارت مالی در مرحله بعدی اهمیت است که دولت به این مساله رسیدگی خواهد کرد‎.

۱۱:۲۶/ آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در زلزله غرب کشور، استفاده از یک سوم سهم مبارک امام برای امدادرسانی و کمک کردن به آسیب دیدگان این حادثه را مجاز دانست.

۱۱:۲۵/ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اسکان موقت، توزیع چادر و ‌آب آشامیدنی انجام شده اما هنوز نیازها برطرف نشده و در برخی مناطق قطعی آب و برق وجود دارد که وزارت نیرو در حال برقراری آن است.

۱۱:۲۴/ قابل توجه خانواده های نگرانی که در کرمانشاه دانشجو دارند: هیچ کدام از خوابگاه های دانشگاهی خسارت ندیده است.

۱۱:۲۲/ سرپرست اورژانس کشور با اشاره به جزئیات امدادرسانی به حادثه دیدگان زمین لرزه در غرب کشور اظهار داشت: در حال حاضر از لحاظ امنیتی نیاز به حمایت دستگاه‌هایی همچون نیروی انتظامی داریم و متاسفانه حضور ناجا در این عرصه کمرنگ است.

۱۱:۲۰/ به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

۱۱:۱۸/ سخنگوی وزارت بهداشت: تاکنون ۵ هزار و ۳۴۶ نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل وقوع زلزله پذیرش شده‌اند و در حال حاضر ۷۱۷ نفر بستری و ۴۰۰ نفر ترخیص شده‌اند.

۱۱:۱۷/ حضور وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار چهارمحال بختیاری لغو شد. رحمانی فضلی برای مدیریت میدانی عازم کرمانشاه می‌شود.

۱۱:۱۶/ مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کرمانشاه: اکیپ های زیادی به مناطق زلزله زده اعزام شده که امیدواریم با رفع کدورت آب سرآب‌ها بتوانیم تا ۴۸ ساعت آینده آب شهرهای زلزله زده را دوباره وصل کنیم.

۱۱:۱۰/ رییس جمهور در گفت و گو با وزیر نیرو ضمن بررسی و اخذ گزارش از وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده، دستورات لازم را برای اولویت بخشیدن به تامین سریع نیازهای این مناطق صادر کرد.

۱۱:۰۸/ برقراری‌ پروازهای فرودگاه‌های کرمانشاه و سنندج/زلزله آسیبی به زیرساخت‌های فرودگاه‌ها در غرب کشور نزد.

۱۱:۰۶/ سردار امان اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد: هر گونه اسباب کشی ممنوع بوده و در صورت نیاز باید از کلانتری محل مجوز کسب شود.

۱۱/۰۵ معاون درمان وزارت بهداشت:سه کامیون حامل دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی از لرستان، کردستان و همدان به کرمانشاه شده است.

۱۱:۰۳/ مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر با بیان اینکه تا پایان امروز مشکلات شبکه حیاتی برق در سرپل ذهاب مرتفع می‌شود، گفت: تاکنون نصف خاموشی‌ها برطرف شده است.

۱۱:۰۱/ تاکنون ۱۰۰ پرستار، هشت جراح عمومی، هشت متخصص طب اورژانس و ۶ ارتوپد برای ارائه خدمات به مردم مناطق آسیب دیده اعزام شده‌اند. در تهران نیز ۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان شده است.

۱۰:۵۴/ به دستور رییس جمهور، وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جمعیت هلال احمر به همراهی تیمی از نهاد ریاست جمهوری، عازم مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه شدند.

۱۰:۵۳/ در پی زلزله غرب کشور، به پایگاه‌های هوایی شهید دوران شیراز، وحدتی دزفول، شهید لشگری مهرآباد و شهید نوژه همدان برای اعزام هواپیماهای ترابری C۱۳۰ جهت انتقال مجروحین، کمک‌های مردمی و ... آماده باش کامل داده شده است.

۱۰:۳۲/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل ذهاب عملا تخریب شده و در حال حاضر کمبود شدید دارو، سرم، تخت و تجهیزات در استان وجود دارد.

۱۰:۲۴/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد: آماده‌باش استان‌های معین در مناطق زلزله‌زده/ اعزام ۳ فروند هواپیما و ۱۹بالگرد برای جابجایی مصدومان

۱۰:۲۱/ رییس جمهور در تماسی تلفنی با "هوشنگ بازوند " استاندار کرمانشاه در جریان تازه ترین گزارش وضعیت امداد رسانی و رسیدگی به زلزله زدگان این استان  قرار گرفت و دستورات لازم را صادر کرد.

۰۹:۵۹/ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک فوق‌سنگین در کرند غرب به قصرشیرین و دالاهو به سرپل‌ذهاب و همچنین انسداد محورهای فرعی و روستایی مریوان، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب خبر داد.

۰۹:۵۲/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۱۴۰ دستگاه آمبولانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در منطقه مستقر هستند و تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده برای تعیین میزان خسارت اعزام شدند.

۹:۴۵/ سخنگوی اورژانس کشور: آمار مصدمین زلزله شب گذشته در غرب کشور، تا این لحظه ۲۵۰۴ نفر است.

۰۹:۴۰/ فرمانده سپاه راهی کرمانشاه شد

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دقایقی پیش و بلافاصله پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک رسانی سریع نیروهای مسلح به مردم زلزله زده در غرب کشور، راهی کرمانشاه شد.

۰۹:۳۸/ فرمانده کل ارتش راهی مناطق زلزله‌زده شد

سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش برای بررسی آخرین وضعیت و فرماندهی عملیات ارتش در منطقه زلزله زده عازم کرمانشاه شد.

وی در این باره گفت: برای فرماندهی عملیات ارتش عازم منطقه زلزله زده هستم. از زمانی که زلزله رخ داد تمام یگان های ارتش در محل حادثه حضور یافتند و شروع به امداد رسانی کردند.

۰۹:۳۰/ در پی زلزله شب گذشته در مناطق غربی کشور و بویژه استان کرمانشاه، رئیس جمهور طی دستوری به معاون اول خود به وی ماموریت داد تمام امکانات کشور را برای نجات هموطنان گرفتار زیر آوارها و همچنین رسیدگی کامل به مصدومین حادثه بسیج کند.

در دستور حجت الاسلام حسن روحانی به معاون اول رییس جمهور آمده است: پیرو دستوراتی که شب گذشته برای بسیج تمام امکانات موجود کشور و بخصوص استانهای همجوار در جهت اقدامات فوری و امدادی برای هموطنان گرفتار زیر آوارها، خدمات درمانی برای مصدومین و تامین احتیاجات لازم هموطنان آسیب دیده به وزیر محترم کشور داده شده؛ ضروری است با توجه به وسعت این حادثه دردناک که متاسفانه به از دست دادن و یا مصدومیت تعداد زیادی از هموطنان عزیز بویژه در استان کرمانشاه منجر شد، جنابعالی ضمن مدیریت عالی موضوع جهت پشتیبانی کامل، مجموعه امکانات دولت و سایر نهادهای عمومی، نظامی و تشکل های مردمی را در این جهت بسیج نمایید.

۰۹:۲۱/ سازمان پزشکی قانونی کشور: تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است

تعداد کشته در شهرستان‌های مختلف:
سرپل ذهاب ۱۴۲ نفر
اسلام آباد غرب ۲۲ نفر
ثلاث باباجانی ۱۵ نفر
کرند غرب ۱۴ نفر
قصر شیرین ۱۴ نفر

۰۹:۰۰/ دستورات ویژه «جهانگیری» برای امدادرسانی در سه استان زلزله زده

معاون اول رییس جمهور در تماس های تلفنی جداگانه با استانداران کرمانشاه، کردستان و ایلام ضمن اطلاع از آخرین میزان خسارات ناشی از زلزله شب گذشته، بر ضرورت بسیج تمام امکانات استان برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و جبران خسارات تاکید کرد.

تصاویری از شدت تخریب زلزله در استان‌های غربی

۰۸:۵۰/ سازمان انتقال خون از دارندگان گروه خونی O منفی خواست برای کمک به مناطق زلزله زده خون اهدا کنند

افراد دارای گروه خونی O منفی می توانند برای اهدای خون به مراکز اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند

۰۸:۴۰/ علی لاریجانی در صحن علنی مجلس در خصوص زلزله کرمانشاه:
وزارت کشور و هلال احمر و وزارت بهداشت با سرعت بیشتری امکانات را به مجروحین و اسیب دیدگان برسانند.
اهتمام عمومی برای کمک به زلزله زدگان نیاز است‎.
کمیسیون عمران و کمیسون امور داخلی گروهی را برای ارزیابی حجم آسیب ها اعزام کنند.

دستور ویژه فرمانده سپاه برای امدادرسانی به زلزله زدگان

۰۸:۳۳/ سردار شریف سخنگوی سپاه: یگان های پیاده نیروی زمینی سپاه به همراه بسیجیان بومی برای امداد رسانی به زلزله زدگان از ساعات اولیه در منطقه حضور دارند/ هماهنگی با واحد های مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در منطقه به منظور کمک به باز شدن محورهای مواصلاتی صورت گرفته است.

۰۸:۳۱/ رئیس ستاد مدیریت بحران: حدود ۱۵۰ نفر جان باخته اند. ارتش بسیج، سپاه و نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی در حال کمک رسانی به حادثه دیدگان هستند.

۰۸:۳۱/ لحظاتی پیش زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ دهم ریشتر  استان کرمانشاه - حوالی سرپل ذهاب را لرزاند.

۰۸:۳۰/ عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور: برغم زلزله شدیدی که در غرب کشور به وقوع پیوسته است، همه فرودگاه های غربی کشور باز و عملیاتی هستند.

۰۸:۲۹/ سخنگوی پلیس از اعزام ۲ گردان نیرو مشتمل از تیمهای پلیسهای تخصصی و چند بالگرد بهمراه امکانات وتجهیزات لازم از تهران به محل زلزله در شب گذشته خبرداد.

۰۸:۲۵/ بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، پرسنل کلیه دستگاه‌های دولتی و خدماتی در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه لازم است در محل کار حاضر باشند و تنها دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزشی تعطیل هستند.
در پی وقوع زمین لرزه شب گذشته، مدارس و دانشگاه‌های استان امروز تعطیل است.

۰۸:۲۴/ کرمانشاه همچنان می‌لرزد

‌مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع حدود ۹۴ پس لرزه از شب گذشته تاکنون خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد که زلزله اصلی همان زلزله ۷.۳ ریشتری شب گذشته (۲۱ آبان) بوده است.

۰۸:۲۰/ تعداد کشته‌شدگان به 200 نفر رسید

محمودیان ‌مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار دقایق قبل، تعداد کشته شده‌های زمین لرزه شب گذشته ۲۰۰ نفر بوده، اما تعداد دقیقی از آمار زخمی‌ها نداریم، زیرا تعدادی از آنها به استان‌های دیگر اعزام شده‌اند.

وی بیشترین میزان خسارت و کشته و زخمی‌ها را نیز مربوط به شهرستان سرپل‌ذهاب دانست.

۰۸:۱۵/ سرپرست سازمان اورژانس کشور که هم اکنون در سرپل ذهاب حضور دارد آخرین آمار مصدومین را تا این لحظه ۱۶۸۳ نفر اعلام کرد

بقایای ساختمان ۶ طبقه در شهرستان جوانرود استان کرمانشاه براثر زلزله

۰۸:۰۰/ برنامه امروز رئیس جمهور در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور، در پی زلزله شب گذشته لغو شد/ لحظاتی پیش جلسه ویژه رئیس جمهور با وزرای مسئول و دستگاهای امدادی در مورد امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه آغاز شد.

۰۷:۳۰ / پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی زمین لرزه در غرب کشور؛

رهبر معظم انقلاب، در پیامی تاکید کردند مسئولان در همین اولین ساعات با همه همت و توان به یاری آسیب دیدگان به ویژه در زیرآوارماندگان بشتابند.

۰۷:۰۰ / دستور فرمانده کل ارتش برای کمک فوری به زلزله‌زدگان ‌

سخنگوی ارتش گفت: تجهیزات و نفرات مستقر ارتش در غرب کشور با دستور فرمانده کل ارتش در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفت.

۰۶:۳۰ / حال و روز اورژانس بیمارستان سرپل‌ذهاب

 رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل‌ذهاب بر اثر زلزله دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است.

۰۵:۴۵/ نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور وارد کرمانشاه شد.

۰۵:۱۰/ سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران کشور: تا کنون بر اثر زلزله ۱۴۱ نفر کشته شده اند.

فهرست کشته شدگان براساس شهرها تا کنون بدین شرح است:

ازگل ۴ نفر
گهواره ۳ نفر
کرند ۱۳ نفر
سر پل ذهاب ۹۷
ثلاث ۹ نفر
اسلام اباد  ۱۳ نفر
قصر شیرین ۲ نفر

۰۴:۴۵/ سلیمی: بالغ بر ۷۳۷ نفر مشغول عملیات امداد هستند و همچنین حدود ۲۵ درصد اسکان اضطراری انجام شده است تا ساعت ۸ و ۹ صبح نیز اسکان اضطراری و توزیع اقلام زیستی انجام خواهد شد.

۰۴:۳۰/ معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خبر داد: تا الان ۱۲۹ نفر تلفات داشتیم.

۰۴:۱۵/ وزیر کشور اعلام کرد: امکانات و تجهیزات مورد نیاز هرچه سریع‌تر از استان‌های مجاور به مناطق زلزله‌زده منتقل می‌شود. همچنین تمام اقلام مورد نیاز ازجمله چادر، مواد غذایی و دارو تامین و به این مناطق منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: از نیروهای سپاه و ارتش می‌خواهیم تا هرچه سریع‌تر بیمارستان صحرایی را ایجاد و در مناطق زلزله‌زده آواربرداری کنند.

نگران تلفات و آسیب‌ها در روستاها هستیم.

۰۴:۱۴/ دقایقی پیش پس‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر حوالی سرپل‌ذهاب را لرزاند.

تخریب بخشی از اورژانس مرکز درمانی سر پل ذهاب

۰۳:۵۰/ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: تمامی داروها و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستانهای شهرستانهای جوانرود،ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، قصرشیرین و دالاهو تامین و درحال انتقال است. درحال حاضر مشکل کمبود دارو نداریم.

۰۳:۴۶/ استاندار کرمانشاه اعلام کرد:

دقایقی پیش مشکل آلودگی آب شرب حل شد.
هنوز برق بخشی از مناطق سرپل‌ذهاب وصل نشده که تا یک ساعت دیگر درست می‌شود.
برخی مناطق را هم به‌خاطر ایمنی اعلام کردیم که برق را وصل نکنند تا حادثه‌ای رخ ندهد.
مشکل قطع گاز نداشتیم.
از یک ساعت پیش آواربرداری آغاز شده است.
نیروهای سپاه، ارتش، هلال احمر و... در حال فعالیت هستند.
زمین‌لرزه ۶ شهرستان را دربرگرفته بود.
چادر اسکان اضطراری مردم مقابل خانه خودشان برپا می‌شود.
درحال حاضر تنها مشکل برق و کمبود موقتی پتو داریم.
سوخت به اندازه کافی هست و در پمپ‌بنزین‌ها مشکل توزیع نخواهیم داشت.

تاکنون ۱۰۰ نفر کشته شده اند

۰۳:۰۵/ کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور: ۱۰۰ تن تاکنون در استان کرمانشاه بر اثر زمین لرزه جان باخته اند.

از این تعداد ۶۸ تن در سرپل ذهاب، ۳۰ نفر در قصر شیرین و ۲ تن در کرمانشاه کشته شده اند.

تاکنون ۸۱ نفر کشته و ۱۰۰۰ نفر مصدوم شده اند

۰۲:۴۹/ سرپرست اورژانس کشور آخرین آمار مصدومان و فوتی را تا این لحظه اعلام کرد: 

متاسفانه تا این لحظه در سرپل ذهاب ٧١ نفر و همچنین در ثلاث باباجانی١٠ نفر کشته داشته ایم.  تعداد مجروحان هم اکنون از ١٠٠٠ نفر رد شده است.


۰۲:۴۵/ سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: ارسال واحد های خون از همدان، ایلام و کردستان به مراکز درمانی کرمانشاه

۰۲:۳۲/ معاون عمرانی استانداری کرمانشاه: خبر تعطیلی ادارات تکذیب می‌شود. ادارات فردا باز و آماده‌باش و فقط مدارس و دانشگاهها تعطیل‌ هستند.

۰۲:۲۱/ تنها بیمارستان سرپل ذهاب درپی زمین لرزه به شدت تخریب شده و هم اکنون برق هم ندارد.

۶۱ کشته و بیش از ۳۰۰ مجروح

۰۲:۰۰/  رییس اورژانس: زمین‌لرزه تاکنون ۶۱ کشته و بیش از ۳۰۰ مجروح داشته است.

۰۱:۵۸/ سردار رمضان‌شریف، مدیر روابط عمومی سپاه پاسداران، در ارتباط زنده با شبکه خبر:دوستان درخواست بیمارستان صحرایی داشتند که دستور آن صادر شده و تا چند ساعت آینده عملیاتی می‌شود.

از ساعات اولیه زمین‌لرزه، همکاران ما در مناطق زلزله‌زده در جلسه‌های ستاد بحران شرکت کردند و امکانات خود را به میدان آوردند.

اگر نیاز به امکانات و نیروهای استان‌های همجوار باشد آن‌ها هم به میدان می‌آیند.

در تماس با سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه هم بنا شد اگر احتیاجی به امکانات این نیرو شد آن‌ها هم نیروها و امکانات را بسیج کنند.

۰۱:۵۳/ بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، متاسفانه تا کنون ۲۵ نفر در سرپل ذهاب جان خود را از دست دادند و ۳۰۰ نفر مصدوم شدند.

۰۱:۵۰/ با دستور وزیر بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف شدند نسبت به اعزام کادر درمانی متخصص، تجهیزات پزشکی، آمبولانس و تامین خون مورد نیاز برای مراکز درمانی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در سریعترین زمان ممکن اقدام کنند.

۰۱:۴۰/ کولیوند: با برادران سپاه و ارتش، سردار جلالی رییس پدافند غیرعامل و سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش همکاری صورت گرفته تا به وسیله بالگرد بعد از روشنایی هوا امدادرسانی کنیم و به وسیله یک هواپیما مصدومان وخیم را به تهران منتقل کنیم.

۰۱:۳۸/ سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر: اسکان اضطراری شروع شده است، تعداد مصدومان بیشتر از ظرفیت بیمارستان هاست و در حال انتقال مصدومان به شهرهای مجاور هستیم. تیم های امدادی به همراه سگ های زنده یاب در حال جستجو در مناطق زلزله زده هستند.

۳۰ کشته و ۲۰۰ مصدوم تاکنون

۰۱:۱۸/ معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در گفت وگو با شبکه خبر: تاکنون ۳۰ نفر در مناطق زلزله زده کشته و ۲۰۰ نفر هم مجروح شدند.

نیک‌کردار معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه زلزله ۷.۳ ریشتری ساعت  ۲۱:۴۸ ‌ازگله در کرمانشاه را لرزاند، اظهار داشت: پس از وقوع این زلزله ستاد مدیریت بحران در استانداری تشکیل ‌و همه مدیران در ‌استانداری ‌حضور یافتند.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران، هلال‌احمر، ارتش و نیروی انتظامی‌ در همان دقایق اولیه برای کمک به مردم وارد عمل شدند، افزود: ‌سازمان‌های برق، آب و گاز و دیگر سازمان‌های ‌زیرساختی سریعا ‌وارد عمل شدند و در حال حاضر برق و آب برخی نقاط قطع شده است که تلاش می‌کنند وصل ‌شود.

وی با بیان اینکه گردنه‌هایی که در محوهای مواصلاتی استان ‌بسته شده بود توسط عوامل راهداری باز شد، گفت: ‌امداد و نجات شروع شده ‌است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به وقوع چند پس لرزه گفت: از مردم می‌خواهیم هوشیار باشند و در مکان‌های امن حضور یافته ‌و آرامش خود را حفظ کنند.

۰۱:۱۰/ همه ادارات کرمانشاه فردا تعطیل است. همچنین دانشگاه های استان کرمانشاه نیز فردا دوشنبه در نوبت صبح و عصر تعطیل شدند.

۰۱:۰۰/ زلزله ۴.۵ ریشتری باز هم کرمانشاه را لرزاند.

۰۰:۵۲/ اکپرپور معاون سازمان مدیریت بحران کشور: تاکنون ۷ نفر در قصر شیرین بر اثر زلزله کشته شده و ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

امداد رسانی به مصدومان حادثه زلزله شدید در بیمارستان قصرشیرین

۰۰:۵۰/ سخنگوی سازمان انتقال خون: در صورت نیاز به خون و فراورده در استانهای آسیب دیده همه مراکز انتقال خون سراسر کشور آماده ارسال خون و فراورده های خونی هستند و هیچ نگرانی از بابت تامین خون نداریم.

۰۰:۴۰/ سخنگوی شرکت ملی گاز ایران: مشکل خاصی در تاسیسات گازی ایلام و کرمانشاه وجود ندارد.

۰۰:۳۸/ سردار ریحانی فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه: علاوه بر سپاه شهرستانها، گردانهای بیت المقدس، امام حسین (ع) و لشگر عملیاتی نبی اکرم (ص) به مناطق حادثه دیده در شهرستانهای سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین و دالاهو فراخوان و اعزام شدند.

دستورات رئیس جمهور به وزیرکشور پس از زلزله

۰۰:۳۵/ رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان روند امداد رسانی به زلزله زدگان و رسیدگی به وضعیت منطقه قرار گرفت و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد.

هم اکنون؛ وزارت کشور  جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران به ریاست وزیر کشور

۰۰:۳۳/ خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه: در محورهای ثلاث باباجانی- جوانرود، پاتاق-سرپل‌ذهاب و محور باینگان به پاوه، ریزش کوه سبب انسداد محورها شده است که اکیپ‌های خاکبرداری و رفع انسداد در حال بازگشایی مسیر هستند.بقیه راه‌های استان کرمانشاه باز است و تردد در آنها جریان دارد.

۰۰:۳۱/ سرپرست سازمان اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت زلزله گفت: در حال حاضر در مسیر به سمت قصر شیرین هستیم.

تاکنون ۶۰ مجروح در بیمارستان قصر شیرین در حال دریافت خدمات درمانی هستند.امدادرسانی ادامه دارد؛ در قصر شیرین نقاطی از شهر و بیمارستان نیز آسیب دیده است.

۰۰:۳۰/ کولیوند: آمار مصدومان به ۱۳۸ نفر رسید.

خسارت وارده به بیمارستان امام خمینی اسلام اباد غرب

۰۰:۲۹/ بر اساس اعلام اورژانس کرمانشاه اکثر مصدومین زلزله و مراجعین به بیمارستان طالقانی کرمانشاه به صورت سرپایی درمان شدند. اکثر این مصدومین در هنگام خروج از محل سکونت دچار مصدومیت شده یا به دلیل مشکلات قلبی به مراکز درمانی مراجعه کردند.تیم های ارزیاب اورژانس به شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی که بیشترین خسارت از این شهرستان ها گزارش شده اعزام شدند.

آخرین پس لرزه‌های یک ساعت اخیر کشور

۰۰:۲۵/ استاندار کرمانشاه: نیروهای ارتش، سپاه و بسیج در منطقه حضور دارند. تاکنون در ‌قصرشیرین ۲ نفر و در ازگله ۴ نفر کشته شده‌اند و درمجموع ۵۰ نفر مصدوم شدند.

۰۰:۲۰/ وزیر کشور عراق دستور آماده باش نیروهای امداد و نجات را برای مقابله با هر گونه آثار احتمالی زلرله اخیر صادر کرد.


۰۰:۱۵/ وزارت بهداشت عراق نیز با اعلام ثبت مواردی از وحشت زدگی متاثر از زلزله در میان شهروندان عراقی، دستور اماده باش کادر درمانی را صادر کرد.

۰۰:۱۲/ دقایقی پیش دو زمین لرزه ۴ و ۴.۱ ریشتری، سرپل ذهاب و قصر شیرین کرمانشاه را لرزاند.

00:09/ وزیر کشور در جلسه ستاد بحران: وضعیت در تمامی مناطق تحت کنترل بوده و جای هیچ گونه نگرانی از جهت تامین منابع سوختی و غذائی وجود ندارد

00:02/ رئیس سازمان هلال احمر:

  • سگ‌های جست‌وجو و نجات به شُهرهای حادثه‌دیده اعزام شده‌اند.
  • امکانات اسکان اضطراری فراهم شده است.
  • امیدواریم تا قبل از طلوع آفتاب کار امداد و نجات را به پایان برسانیم.
  • درصورت نیاز نیرو از شهرهای مجاور اعزام خواهد شد.
  • پیش‌بینی می‌شود تلفات زیاد نباشد.
  • بالگردها فردا با روشن‌شدن هوا به پرواز درمی‌آیند تا میزان خسارت را ارزیابی کنند.
  • مردم در محل‌های امن اسکان داشته باشند و شماره‌های امدادی را اشغال نکنند.

00:01/ محمد محمدی معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان: در این استان خسارت زیادی نداشتیم و چند نفر به صورت سرپایی در کوهدشت مجروح شدند. تمام تیم های امدادی هلال احمر لرستان به صورت آماده باش در آمده و برای امدادرسانی به اسلام آباد کرمانشاه اعزام می شوند.

23:59/ استاندار کرمانشاه: ۶ نفر در قصرشیرین و یک نفر در ازگله جان خود را از دست داده‌اند

23:58/ سرپرست سازمان اوررژانس کشور: بیشترین خسارات زلزله تا کنون در قصر شیرین گزارش شده است. همچنین تیم های واکنش سریع وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده غرب کشور در حال ارزیابی میزان خسارات و امدادرسانی به مصدومان هستند

23:57/ وزارت آموزش و پرورش در پی وقوع زلزله در استان های غربی کشور اطلاعیه ای صادر کرد و از مدیران مدارس خواست قبل از ورود دانش آموزان حتما وضعیت بنای مدارس را کنترل کنند.

23:57/ سعدالله مسعودیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه:خوشبختانه زلزله ی شدید سلیمانیه، خسارات و تلفاتی را به هموطنان ایرانی مان و سایر شهروندان این شهر  وارد ننموده و دیپلمات های سرکنسولگری و کارمندان سایر ارگان های ایرانی در سلیمانیه همگی در صحت و سلامت هستند.

23:56/ وزیر کشور در جلسه ستاد بحران: وضعیت در تمامی مناطق تحت کنترل است.

23:55/ سرپرست اورژانس کشور: تاکنون فقط 2 نفر به دلیل زلزله جان خود را از دست داده اند

23:53/ رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران : پس لرزه خفیف احساس شده در تهران ربطی به گسل های زلزله پایتخت ندارد و مردم در این باره نگران نباشند.

تصویری از خسارت زلزله در شهرستان قصر شیرین

پس لرزه ها تا چند ماه ادامه خواهد داشت

23:52/ علی مرادی رئیس شبکه لرزه نگاری کشوری  با بیان اینکه این زلزله در نزدیکی سیستم گسلی زاگرس مرتفع رخ داده است، گفت : انتظار پس لرزه را تا چندین ماه دیگر در منطقه مرزی و استان کرمانشاه خواهیم داشت.

23:51/ رسانه های عراقی اعلام کردند که آمارهای اولیه حاکی است که بر اثر زلزله در شهرهای مختلف عراق تا کنون دستکم یک نفر کشته و ۲۵۵ نفر مصدوم شدند.

23:48/ معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:برق سه استان کردستان، ایلام و آذربایجان غربی وصل شده اما همچنان در شمال کرمانشاه با مشکل تامین برق مواجه هستیم.

23:46/ آمار مصدومان به 35 نفر رسید: سردشت: 7 ، سنندج : 20، شوش : 1 ، ایلام : 7

23:46/ دستور وزیر کشور به استاندار کرمانشاه برای بسیج امکانات و رسیدگی فوری به مصدومان و زلزله زدگان

**به دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله فردا دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی کرمانشاه و ایلام در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

23:45/ آمار مصدومان به 19 نفر رسید.

23:34/ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از سلامت کامل زائران ایرانی در شهرها و اماکن مقدسه عراق خبر داد و گفت: به دنبال کسب اطلاعات تکمیلی از همکاران هلال احمر در کربلا و نجف با وجود لرزش طولانی مدت ساختمانها به علت وقوع زلزله 7.2 ریشتری در سلیمانیه عراق و احتمال وقوع پس لرزه ها، خوشبختانه همه زائران ایرانی در سلامت هستند.

23:27/ ۱۸۰ میلیون نفر زمین‌لرزه ۷.۲  ریشتری امشب را در چند کشور از جمله ایران، عراق، لبنان و کویت احساس کرده‌اند.

23:24/  پس لرزه 4.1 ریشتری حوالی کرمانشاه در مرز ایران و عراق را لرزاند.

سلیمانیە در اقلیم کردستان آسیب‌ها و خسارات زلزله امشب

گزارشی از زیر آوار ماندن شهروندان در قصرشیرین

23:15/ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بعد از وقوع زمین لرزه 7.2 ریشتری در سلیمانیه عراق گزارشی از زیر آوار ماندن شهروندان در قصرشیرین به دستمان رسیده است.

آماده‌باش نیروهای امدادی در تهران/ مردم آرامش خود را حفظ کنند

23:10/ عیسی فرهادی، فرماندار تهران گفت: کانون زلزله در کشور عراق بوده است، لرزش در برخی مناطق تهران بسیار خفیف احساس شده لذا هیچ نگرانی‌ وجود ندارد و هیچ پیش‌بینی‌ نیز برای تداوم زلزله انجام نشده است.

تمامی نیروهای امدادی در تهران از جمله نیروهای مدیریت بحران شهرداری تهران و سازمان هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند لذا مردم هیچ استرسی نداشته باشند.

زلزله در کرمانشاه مجروح داشته است/بیشترین خسارت در قصرشیرین و ازگله است

23:09/ مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: زلزله در استان کرمانشاه مجروح دارد و بیشترین خسارت در قصرشیرین و ازگله است.

رضا محمودیان امروز در کرمانشاه اظهار داشت: زلزله در استان کرمانشاه قطعاً مجروح داشته است که ارزیابان در منطقه مشغول بررسی هستند.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: جلسه مدیریت بحران تشکیل شده است.

اطلاعیه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک در پی وقوع زمین لرزه در اراک

23:03/ خوشبختانه هیچگونه آسیب و خسارت در این حادثه زمین لرزه گزارش نشده است، اما سازمان در آماده باش کامل به سر می برد. با توجه به وقوع پس لرزه های احتمالی با دستور رئیس سازمان تمامی خودروهای آتش نشانی از آشیانه خارج شده به حالت آماده جهت امدادرسانی می باشند.

شدت زلزله در شهر اراک پایین بوده و هیچ گونه آسیبی به زیرساخت های شهری وارد نشده جای نگرانی وجود نداشته و شهروندان می توانند به دور از تشویش از تمامی امکانات شهری استفاده کنند.

22:58/ پس لرزه 3.5 حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.

شش تیم ارزیاب جهت بررسی ابعاد زمین‌لرزه به منطقه اعزام شده‌اند

22:57/ مصطفی مرتضوی در ارتباط با جزئیات زمین‌لرزه در کرمانشاه اظهار داشت: این زمین‌لرزه ساعت 21:48 دقیقه به بزرگی 7.3 ریشتر در منزله ازگله کرمانشاه رخ داده است.

وی افزود: شش تیم ارزیاب جهت بررسی ابعاد زمین‌لرزه به منطقه اعزام شده‌اند که تاکنون از خسارات جانی این زمین‌لرزه گزارشی واصل نشده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی جهت کمک به حادثه دیدگان احتمالی از آمادگی صددرصدی برخوردارند.

22:55/  پس لرزه 3.8 ریشتری حوالی کرمانشاه در مرز ایران و عراق را لرزاند.

مصدومیت 2 نفر در حادثه زلزله

22:46/ پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در ارتباط با زمینه لرزه 7.3 ریشتری در کرمانشاه گفت: تیم‌های ارزیاب اورژانس دقایقی پس از وقوع حادثه به منطقه زلزله‌زده اعزامم شدند.

وی با اشاره به اینکه هنوز از تلفات این حادثه گزارش دقیقی واصل نشده است، گفت: براساس بررسی‌های اولیه 2 نفر به دلیل این حادثه مصدوم شده و احتمال افزایش آمار مصدومان زیاد است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور ضمن توصیه به مردم مبنی براینکه آرامش خود را حفظ کنند، گفت: نیروهای اورژانس جهت کمک به حادثه‌دیدگان در حالت آماده‌باش هستند.

محل وقوع زلزله عراق

تصویری از بیرون آمدن مردم سنندج از خانه هایشان پس از زمین لرزه شدید

زلزله در همدان دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا را به محوطه کشانده است

* زلزله شدید 7.3 ریشتری به مشخصات ذیل کرمانشاه را لرزاند.

بزرگی: 7.3
 محل وقوع: استان کرمانشاه - حوالی ازگله
 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 21:48:16
طول جغرافیایی: 45.9
عرض جغرافیایی: 34.84
عمق زمین‌لرزه: 11 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

5 کیلومتری ازگله (کرمانشاه)
25 کیلومتری تازه آباد (کرمانشاه)
37 کیلومتری باینگان (کرمانشاه)

نزدیکترین مراکز استان:

112 کیلومتری سنندج
122 کیلومتری کرمانشاه

*زلزله در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

زلزله شدید در ایلام ‌مردم را سراسیمه به خیابان‌ها کشاند.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

* دقایقی بعد پس لرزه 436 ریشتری با مشخصات ذیل حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند.

 بزرگی: 4.6
 محل وقوع: مرز عراق و کرمانشاه  - حوالی ازگله(کرمانشاه)
 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 21:59:53
طول جغرافیایی: 45.67
عرض جغرافیایی: 34.87
عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:

16 کیلومتری ازگله (کرمانشاه)
40 کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)
46 کیلومتری تازه آباد (کرمانشاه)
     
نزدیکترین مراکز استان:

130 کیلومتری سنندج
142 کیلومتری کرمانشاه

* یک پس لرزه 4 ریشتری با مشخصات ذیل حوالی قصر شیرین را لرزاند.

 بزرگی: 4
 محل وقوع: مرز عراق و کرمانشاه  - حوالی قصر شیرین(کرمانشاه)
 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/08/21 22:04:51
طول جغرافیایی: 45.69
عرض جغرافیایی: 34.65
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:

18 کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)
24 کیلومتری ازگله (کرمانشاه)
26 کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه)
     
 نزدیکترین مراکز استان:

130 کیلومتری ایلام
132 کیلومتری کرمانشاه

* پس لرزه 3.6 ریشتری حوالی کرمانشاه و سرپل ذهاب را لرزاند.

*پس از وقوع زلزله ‌سقف بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه ریزش کرد.

*مدیرکل ستاد مدیریت بحران لرستان گفت: بر اثر زمین لرزه امشب برق در شهرهای پلدختر و کوهدشت در استان لرستان قطع شده است.

22:36 دو پس لرزه 3.5 و 3.7 ریشتری باز هم حوالی کرمانشاه و سرپل ذهاب را لرزاند.

*رضا محمودیان اظهار داشت: اوضاع در استان کرمانشاه آرام است و مردم خونسردی خود را حفظ کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه بیان کرد: مرکز زلزله در شهرستانهای ثلاث باباجانی و قصرشیرین گزارش شده است.

محمودیان بزرگی زلزله در قصرشیرین و ازگله را هفت و سه دهم ریشتر اعلام کرد و افزود: تعدادی از مردم در قصرشیرین مجروح شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد مجروحان یا کشته‌های احتمالی آماری در دست نیست، بیان کرد: نیروهای امدادی و مدیریت بحران در حال اعزام به منطقه هستند.

22:55  پس لرزه 3.8 ریشتری حوالی کرمانشاه در مرز ایران و عراق را لرزاند.

22:58 پس لرزه 3.5 حوالی تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.

**به دلیل خطرات احتمالی وقوع زلزله فردا دوشنبه مورخ 22 آبان ماه تمامی مدارس دوره های تحصیلی سطح استان در گروه صبح و ظهر تعطیل است.

23:24  پس لرزه 4.1 ریشتری حوالی کرمانشاه در مرز ایران و عراق را لرزاند.

وقوع زمین لرزه قدرتمند 7.3 ریشتری در کرمانشاه

اولین تصاویر از خرابی زلزله در شهرستان سرپل ذهاب، کرمانشاه

خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار