نماینده سابق غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سید مناف هاشمی رزومه بسیار قوی دارد از استاندار جدید گلستان خواست تا با نگاه علمی و فراجناحی این استان عقب‎مانده از قطار توسعه را بسازد.

 به گزارش کناره ، محمدجواد نظری‎مهر دیروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس  برای سیدمناف هاشمی استاندار جدید گلستان آرزوی موفقیت کرد و افزود: سیدمناف هاشمی در سوئد درس خوانده و تحصیلات شهرسازی دارد امیدوارم با درایت و با یک نگاه علمی و فراجناحی استان گلستان را بسازد.

وی تصریح کرد: اگر استان گلستان ساخته شود و خاویار دوباره جان بگیرد خاویاری که یک کیلوی آن ۵۰ میلیون تومان است، بسیاری از کسانی که امروز دکترای شیلات دارند و بیکار هستند می‌توانند در ساحل همین دریا به پرورش ماهیان خاویاری بپردازند.

* در استان گلستان سرمایه‌گذاری کلان نداشتیم

نماینده سابق غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در دوره ما آن زمان آلمانی‎ها آمدند و سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی می‎خواستند انجام دهند اما دائما استانداران عوض می‎شدند و دیگر این کارها را پیگیری نمی‎کردند، اکنون حسن صادقلو باید پاسخگوی عملکرد خودش باشد آن وقت ایشان را به استان دیگر ببرند.

نظری‎مهر از سیدمناف هاشمی استاندار جدید گلستان خواست تا با برنامه منسجم، مدون و با قدرت بیشتری این استان را مدیریت و زیرساخت‌های استان را درست کنند.

وی با تاکید بر اینکه در استان گلستان سرمایه‌گذاری کلان نداشتیم، گفت: این استان نیاز دارد که اسکله ایجاد شود اگر بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در زمره شهرهای ساحلی قرار گرفتند بدون نگاه و رویکرد کارشناسی نبوده؛ اما اکنون شرایط بنادر بغرنج است.

* سرمایه‎گذاری میلیاردی در اسکله بندرگز رو به نابودی است

نماینده سابق غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمان هاشمی رفسنجانی اسکله بندرگز را ایجاد کردند میلیاردها پول در آنجا سرمایه‎گذاری شد اما اکنون این شرایط به ناحق در حال نابودی است اما یک نفر دم بر نمی‌آورد که بگوید سرمایه‎های مملکت چرا خوابیده و این پروژه ادامه پیدا نکرد.

نظری‎مهر از وضعیت خلیج گرگان نیز ابراز انتقاد کرد و افزود: این خلیج می‌تواند جایگاهی برای کشتی‌های باشد که از تلاطم دریا در امان باشند و به عنوان پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد و یا اینکه در آنجا پرورش ماهیان خاویاری انجام شود اما از این موهبت الهی به نحو احسن استفاده نشده است.

وی گفت: اگر از ظرفیت‎های بالقوه استان استفاده کنیم، بیکاری برای کل کشور از بین خواهد رفت، استان گلستان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و یک استان چهارفصل است در زمینه گردشگری، صنعت و تبادلات مرزی کارهای بزرگی می‌توان انجام داد اما به دلیل اینکه استانداران گلستان در ادوار مختلف با برنامه نبودند و بیشتر به دنبال سیاسی‎بازی بودند نتوانستند استان را به توسعه لازم برسانند.

* راه‎آهن اینچه‎برون بعد از افتتاح چه دستاوردهایی برای استان داشت/ مسوولان پاسخگو باشند

نماینده سابق غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی؛ گذری به عملکرد استانداری حسن صادقلو در استان گلستان اشاره و تصریح کرد: حسن صادقلو با نمایندگان جلسات مختلفی داشت اما بعد از چهار سال کارنامه ایشان را ببینید که چه خیانت‎های بزرگی را به این استان کردند.

نظری‎مهر ادامه داد: بنده اگر جای قضات باشد می‌گویم حتماً باید حسن صادقلو محاکمه شود، آن روزی که ما می‎گفتیم راه‎آهن اگر درست شود باید بسیاری از مسائل آن در خاک ایران انجام بگیرد و سپس راه‌آهن ایجاد شود، این راه‌آهن عهدنامه ترکمنچای است؛ آنها همه را واگذار به ترکمنستان کردند ترکمنستان همه چیز دارد ما حتی در اینجا کابین نزدیم، تغییر بوژی و سیلو در مرز ایجاد نشد.

وی گفت: راه‎آهن اینچه‎برون بعد از افتتاح چه دستاوردهایی برای استان داشته؛ حتی یک مگس روی این ریل پر نزده است؛ میلیاردها پول این مملکت در اینجا سرمایه گذاری شده اما استان توفیق چندانی از آن نبرده است.

* وعده‎هایی که در حد حرف ماند و محقق نشد

نماینده سابق غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: آن روزی که ما داد می‎زدیم این کار را نکنید و نباید این راه‌آهن افتتاح شود اما گوش شنوایی وجود نداشت، چقدر برای این پروژه زمین‎های مردم نابود شده و هنوز پول مردم را ندادند این ملت چرا باید تاوان پس بدهد.

نظری‎مهر بیان کرد: امروز زمان تودیع فرا رسیده است و صادقلو باید پاسخگوی کارنامه چهار ساله خودش باشد ایشان جز اینکه سخنرانی کرده و مرتکب خیانت به استان شده حالا باید جوابگو باشد، ایشان مگر قرار نبود در رابطه با رودخانه‎های استان حرکت‌های بزرگ انجام دهند، مگر قرار نبود در رابطه با شهرک‎های صنعتی کارهای بزرگ انجام شود پس از آن وعده‎ها چه شد.

وی گفت: صادقلو باید بگوید در رابطه با میانکاله چه قدم‎هایی برداشته؛ مگر قرار نبود مرزهای استان گلستان مشخص شود اما نزدیک به 40 سال از انقلاب اسلامی می‎گذرد، 20 سال از عمر استان شدن گلستان می‌گذرد هنوز مرزهای استان مشخص نیست اینها خیانت‎های بزرگی به گلستان است آقای استاندار، معاون سیاسی امنیتی و سایر کسانی که دست اندر کار هستند باید امروز جوابگو باشند.

* وضعیت مرزهای گلستان بعد از سال‎های متمادی همچنان نامعلوم و بلاتکلیف است

نماینده سابق غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده به عنوان نماینده ملت پیگیری‎هایی انجام دادم ولی هنوز وضعیت مرزهای وضعیت معلوم نشده است، آن زمان کارشناسان زیادی آمده بودند و مرز ما را تا میان قلعه از مرز آبی کاملا به ثبت رساندند از کانال خوزین به طول ۲۵ کیلومتر به سمت مازندران مرز مشخص شد در داخل ساحل میله مرزی مستقر کردند با این روند باید گفت که گلستان در آینده عملاً دریایی نخواهد داشت.

نظری‎مهر با بیان اینکه حق گلستان این بود که مرزهای استان مشخص شود، ابراز کرد: الان رودخانه اترک را ببینید، رودخانه‎ای که از خراسان شمالی سرچشمه می‌گیرد کاملاً آنجا سد خورده است، تمام قسمت‎هایی که آبزی‎پروری در داخل استان داشتیم همه نابود شد چاه‎های ما در معرض خشک شدن است، جنگل‎ها رو به نابودی است آقای استاندار باید این موضوعات را پیگیری می‌کرد و نمی‌گذاشت این وضعیت رخ دهد.

وی سکانداری سیدمناف هاشمی در استان گلستان را به فال نیک گرفت و افزود: ایشان در جایگاه وزارت ورزش معاونت مالی بود اشرافیت کشوری دارد امیدوارم در استان گلستان با یک نگاه فراجناحی وارد میدان شود و افراد نخبه استان را به دور از نگاه جناحی و حزبی به عنوان فرماندار، رئیس دانشگاه، مدیران کل و معاونان استاندار انتخاب کند.

* مسوولان به مردم خدمت کنند/ استاندار گلستان زیر لوای این جناح و آن جناح برنامه‎ریزی کند

نماینده سابق غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی برای سیدمناف هاشمی استاندار جدید گلستان آرزوی موفقیت کرد و گفت: باید تلاش شود تا استان گلستان به جایگاه اصلی و واقعی خودش برسد و هاشمی یک کارنامه درخشان از خود بر جای بگذارد تا در پیشگاه خداوند روسفید باشد.

نظری‎مهر تاکید کرد: هرکس بخواهد سهم‎خواهی کنند در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشد، مسوولان باید به مردم خدمت کنند و خدمات خوب بر جای بگذارند تا هم خدا و بندگان خدا راضی شوند.

وی با بیان اینکه استاندار گلستان نباید زیر لوای این جناح و آن جناح برنامه‎ریزی کند، تصریح کرد: این روش کشور را به عقب‎ماندگی می‌برد استانی که اکنون در جایگاه ۳۰ و ۳۱ کشور است با رویکرد سیاست‎زدگی همچنان در جا خواهد زد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار