فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب گفت: نیازمندی‌های پدافند هوایی با پشتیبانی صنایع وزارت دفاع ساخته می‌شود و اکنون این پدافند به تجهیزات نظامی پیشرفته راداری، سامانه موشکی نوین و فناوری‌های پیشرفته و سامانه جنگ الکترونیک مجهز است.

به گزارش کناره، امیر غلامعباس اسماعیل‌زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) نقش این قرارگاه در عرصه‌های مختلف دفاعی و نظامی مهم دانست و اظهار داشت: کشف اهداف، شناسایی و مشخص کردن اهداف، رصد و رهگیری و مبارزه با دشمنان از ماموریت‌های مهم پدافند هوایی است.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) همیشگی و مداوم است خاطر نشان کرد: کارکنان پدافند همیشه در حال ماموریت هستند و همواره در وضعیت آمادگی بالایی قرار دارند.

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب، دفاع از حریم هوایی را از ماموریت‌های مهم این پدافند دانست و  تصریح کرد: درگیری با هواپیماهای مهاجم از ماموریت‌های مهم است چراکه در جنگ 8 ساله پدافند هوایی در عملیات‌های مختلف از جمله بیت‌المقدس، فتح‌المبین، والفجر8 و خنثی کردن تجاوزهای هوایی دشمن در مناطق جنگی نقش مهم و تاثیرگذاری داشت.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش افزود: در جریان جنگ تحمیلی پدافند هوایی بیش از 3 هزار کشتی تجاری و نفتکش اسکورت و صدها هواپیمای مهاجم و بالگرد آنان را منهدم کرد.

این مسئول با بیان اینکه پدافند هوایی چهار ماموریت مهم دارد تصریح کرد: کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام از ماموریت‌های پدافند هوایی است.

فرمانده پدافند هوایی منطقه جنوب با بیان ایتنکه تجهیزات و سامانه‌های مورد نیاز پدافند هوایی با پشتیبانی صنایع وزارت دفاع ساخته می‌شود گفت: اکنون این پدافند به تجهیزات نظامی پیشرفته راداری، سامانه موشکی نوین و فناوری‌های پیشرفته و سامانه جنگ الکترونیک مجهز است.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه آسمان ایران اسلامی از امن‌ترین آسمان‌ها است خاطر نشان کرد: تامین امنیت آسمان جمهوری اسلامی ایران از افتخارات پدافند هوایی است و به گفته سازمان بین‌المللی هوانوردی (ایکائو) آسمان ایران امن‌ترین آسمان در غرب آسیا است.

وی با تاکید بر افزایش آمادگی دفاعی در پدافند هوایی جنوب تاکید کرد: کارکنان پدافند هوایی منطقه جنوب با آمادگی بالا در دفاع از امنیت این مرز و بوم از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند و آماده جانبازی در راه پاسداری و امنیت کشور است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار