رونق خودروهای شاسی بلند اس یو وی در حال بیرون کردن خودروهای سواری کوچک و بزرگ هستند.

 

 به گزارش کناره به نقل از یاهو فاینانس، به نظر می رسد یک بیماری مسری در صنعت خودرو شایعه شده و تعداد زیادی از خودروها در حال مرگ هستند.

رونق خودروهای شاسی بلند اس یو وی در حال بیرون کردن خودروهای سواری کوچک و بزرگ در 2019 است. خودروهایی مانند شورلت ولت و فورد فوکس در حال نابودی هستند.

 در 2020، همه مدل های تولید انبوه که پلاک آنها دهه‌ها عمر دارد از شورلت ایمپالا تا مدل های جدید تر فیات 500 به گورستان خودروها می روند.

 در اینجا لیست مدل هایی را می آوریم که در 2020 از صحنه خارج خواهند شد.( این لیست شامل خودروهایی می شود که مرگ آنها اعلام شده ولی فروششان در سال جدید ادامه دارد و همچنین مدل هایی که در 2021 هم ثبت سفارش خواهند داشت ).

1- فیات500

این خودروی دو دره ایتالیایی وقتی در 2020 وارد بازار آمریکا شد، قرار بود راه نجاتی برای خودروسازی آمریکایی کرایسلر باشد که تا به حال خودش هیچ خودروی کوچک تاثیر گذاری نساخته بود.

 ولی این خودرو نتوانست انتظارات را برآورده کند چون آمریکایی ها علاقه خود را به خودرو های بسیار کوچک از دست داده اند. فیات500  از بازار آمریکای شمالی کنار گذاشته می شود.

2- جگوار XJ

 این خودرو آخرین بار در 2011 طراحی دوباره شد و سال ها پس از تولیدش در بازار دوام آورد. سدان های بزرگ محبوبیت خود را در میان خریداران لوکس از دست می دهند چون این افراد این روزها مخصوصاً اس یو وی را ترجیح می دهند. این بدان معناست که روزهای XJ به پایان رسیده است.

3- بیوک کاسکادا

 این خودرو که دارای سقف تاشو است، مانند دو خودروی قبلی فرصت چندانی نداشت و خیلی زود محبوبیت خود را از دست داد. جنرال موتورز اعلام کرد پس از سال  2019، تولید این خودرو را متوقف می‌کند.

4- لینکلن MKC

لینکلن یک مدل لوکس فورد است که جای خود را به مدل های خاطره انگیز تری مثل اویاتور و کورسیر می دهد. کورسیر نام نوعی اس یو وی است که جایگزین MKC می شود.

5- شورلت ایمپالا

این سدان بزرگ زمانی از اهمیت بالایی در صنعت خودروی آمریکا برخوردار بود ولی علیرغم طراحی دوباره آن در دهه همین دهه نتوانست با افول بخش خودروهای بزرگ مقابله کند. تولید یکی از رقیبان اصلی آن، فورد تالوس هم اخیراً متوقف شده است. 

6-  کادیلاک CT6

این خودرو هم در همان سکوی ایمپالا ساخته شد و تماشاچیان زیادی نداشت. خریداران لوکس به اس یو وی ها روی آورده اند.

قرار بود تولید این دو خودرو در ماه ژوئن متوقف شود ولی جنرال موتورز تولید آنها را تا ژانویه 2020 برای متعادل کردن زمانبندی تولید ادامه داد.

7- تویوتا پریوس C 

وقتی تویوتا مدل پریوس C را در نمایشگاه خودروی دیترویت در 2012 معرفی کرد، دورنمای خودروهای هیبریدی کم مصرف روشن تر بود. قیمت بنزین در آن زمان 3.60 دلار در هر گالن بود.

ولی با کاهش قیمت به زیر 3 دلار طی تنها چند سال، علاقه به خودروهای هیبریدی از بین رفت.

8- ایننفینیتی QX30

این خودروی کوچک در 2017 رونمایی شد ولی هیچ وقت نتوانست با خریداران ارتباط برقرار کند. بنابراین این خودرو کلاً دچار چالش بوده است. فروش مدل های لوکس نیسان در آمریکا در 10 ماه اول 2019 نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش داشت.

9- فورد فلکس

این خودرو یک درس برای صنعت خودروسازی بود: همیشه همه اس یو وی ها برنده نیستند.

فورد در ماه اکتبر اعلام کرد پس از مدل 2019، فلکس را از تولید خارج می کند. تنها 11 سال از معرفی این خودرو گذشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار