معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان میزان مشارکت مردم استان گلستان در انتخابات 7 اسفند را 80.39 درصد برشمرد و افزود: بنابر آمارهای ارائه شده، گلستان بیشترین میزان مشارکت را در میان همه استان‌های کشور داشته است.

 

به گزارش کناره و به نقل از ایسنا، «علی‌اصغر طهماسبی» در سی‌امین جلسه ستاد انتخابات استان که به‌منظور تقدیر و تشکر از فرمانداران و رؤسای کمیته‌های 7 گانه انتخابات با حضور استاندار گلستان برگزار شد، گفت: 7 اسفند یک پدیده سیاسی در تاریخ ایران بود و همه شاهد احیای دوباره اعتماد مردم بودیم.

وی ادامه داد: با حضور پرشور مردم در انتخابات 7 اسفند یک زلزله سیاسی در کشور به وقوع پیوست و مردم هنرمندانه فضای جدیدی را در عرصه سیاسی کشور خلق کردند.

طهماسبی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان گلستان گفت: از 7 کرسی نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی، سرنوشت 3 حوزه مشخص شده است و نمایندگان آن‌ها در مرحله اول به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند اما در سه حوزه(گرگان و آق‌قلا)، (کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان) و (مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه) که شامل 10 شهرستان استان می‌شود، انتخابات به مرحله دوم کشیده شده و 4 نماینده دیگر استان پس از اخذ آراء در مرحله دوم مشخص می‌شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات هنوز قطعی نشده و منتظر اعلام وزارت کشور در این خصوص هستیم.

وی تصریح کرد: اهمیت انتخابات در مرحله دوم بمانند مرحله نخست بسیار بالاست و به‌علت محدودیت تعداد کاندیداها و تخلفات احتمالی، باید فضا به گونه‌ای رصد شود که حقی از کسی ضایع نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تقدیر از همه عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات یادآور شد: به لطف الهی مرحله اول انتخابات در استان گلستان در سلامت کامل و با شور و نشاط عمومی برگزار شد و اطمینان داریم با درایتی که در شما وجود دارد، مرحله دوم نیز انتخاباتی بی‌نقص را در استان برگزار می‌کنیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار